Tage D


En av mina i särklass största idoler är och förblir Tage Danielsson.

Här är lite kloka ord han delat med sig till oss:


Vi börjar med ett klokt ord som jag vill lägga ut på bloggen med tankarna på "Maggan". :-)

"Transvestiter har det bra. Hustruns blusar kan dom ha."

Så lite till övriga världen:

"Säll är den som har till rättesnöre att man nog bör tänka efter före."

"Om jag tänkte som fan,
kanske tänkte hela dan
på mitt liv och fann 
en slags mening som var sann,
ja, då får jag inte glömma en förbannat viktig grej,
att då gäller denna sanning bara mig."


Och inte minst denna som är såååå klockren:

"Sätt skivbromsar på Svensktoppen!"

Yeahhh!! Helt underbar, eller hur??!!

Och vi får inte förringa att:

"Det är en underlig värld vi lever i. Dom som står för vad dom säger sitter inne för vad dom säger."

Visst har han rätt!!!!!!

Och i vintertider som dessa skadar det inte att påminna sig om att:

"Går man ut i snön i kortkalsonger
får man både reumatism och ånger."

Ur Albert Einsteins dagbok

Något om det relativa
vill jag i min dagbok skriva.
Detta med det krökta rummet
gick dom på i all sin dumhet,
fast jag hadde glömt ett pi!
Men det skiter jag väl i.
Alla tror jag är geni!
Hi hi hi hi hi hi hi

 

Jaa... man kan inte annat än imponeras och inspireras!!!!

 

Jag tillönskar Er en synnerligen nöjsam tisdag

Frid

//Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0