Väckarklocka!

Jag har fått en rejäl väckarklocka.

Mitt hjärta strular och det får jag skylla mig själv för. All stress och slarv med mat och liknande har gjort att kroppen sagt ifrån.

Jag måste se om mitt liv. Ändra saker. Även om vissa saker kommer bli enormt jobbiga att ändra.

Som tur är så är jag (trots förra inlägget) en optimist. Jag gillar att lösa problem till vardags och varför skulle det inte funka även när det rör mig själv?

Jag kan inte gå omkring och inte känna igen mig själv. Så är det faktiskt nu.

Så, jag får helt enkelt börja med inställningen.

Sedan sätta mål som jag själv VILL sätta. Inte bara mål som jag bör sätta eller måste sätta.

Doktorn sa att jag måste börja med att stressa ner och göra saker som jag gillar. Och helst ska jag sjukskriva mig. Annars kan jag få en hjärtinfarkt. Och det är ju onödigt.

Det viktigaste är att jag ska börja konservera människor... Jaa.. märkligt uttryck.. men det innebär att jag ska "konservera " folk som inte är bra för mig ett tag och kanske  får framtiden visa om jag upptar bekantskapen eller inte. Det innebär många tuffa beslut. Men jag har ett ansvar gentemot mig själv och Marcus att hålla mig så frisk jag bara kan.

Jag tänker sluta krusa folk också.

Passar det inte..? Skaffa nåt som passar då!

Gud så hård jag lät där... Hmm...  Egentligen inte min mening. man jag måste ta i nu... annars hamnar jag tillbaka i det gamla mönstret och då är det ju lika illa igen.

Så nu ska jag ta tillvara på mitt liv.

Det börjar bra!

Fick ett samtal från mina närmaste vänner i Gbg. Dom repar inför en turné inne i ett stort hangar i utsidan av stan. Till min enorma glädje är dom nu inte längre i "The hall of metal and dust" utan i två bilar på väg hit!!!!!!!

Jag vet inte vad dom har i siktet men det ska bli "korsförhör" och sedan "terapi". Känner jag dessa bröder rätt så blir det nåt som passar både sinnelag och deras kanske inte så strikta outfits!!

Nu känner jag livet i mig lite igen.. Är förväntansfull. Behöver verkligen detta!!!

Jag struntar i att morgondagen kommer gå i koma och ögonen kommer vara konstant halvöppna.. Det är värt det!!  The boys are back in town!

Jag ser fram emot "förhöret". Har mycket att uppdatera dom om.. och dom mig med för den delen.

Nej.. nu ska jag störtdyka ner i sminkväskan och sedan lyda fru Doktorns råd!! "Ha roligt!!!"

Gud va skönt!!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0