Bacillen och jag



Hur i hela friden kan en bacill man inte ens kan se ställa till så mycket elände med mig och övriga människor?

Denna lilla lömska varelse har flyttat in i min privata ägodel - den sk. kroppen - och börjat föröka sig med allt den ser och finner trevlig. Resultatet är att jag är tvärförkyld och inte orkar ett dyft!

Jag blir så irriterad. Var denna bacill tvunget nödvändig att välja mig av allt som lever på vår planet.
Nu menar jag inte att jag önskar nån annan varelse sjukdom ... men kan den inte livnära sig på löv eller nåt istället. Varför tycker den om just mig??!!

Man kan inte heller göra slut med bacillen. Näpp.. Jag  måste helt enkelt uthärda tills den tröttnar och ger sig av på eget bevåg.

Dessutom är jag hypokondrisk. STOPP  och läs klart innan du dömer mig för detta. Ni som inte är hypokondriska är kanske inte fullt insatta i alla olka varianter av hypokondriker?

Jag tillhör en rätt vanlig grupp som inte bryr sig nåt nämnvärt om förkylningar, hosta, öronvärk och vanliga småkrämpor. Jag tillhör den sorten som är fullständigt övertygad om att jag lider av flertalet dödliga invärtes sjukdomar. Obotliga natuligtvis.

Men jag tillhör också den sortens hypokondriker som inte går till doktorn. Jag vill nämligen inte veta vad för sjukdomar det är. Jag nöjer mig med min egen insikt om att jag är så himla sjuk att det inte är nån idé. Dessutom kan en läkare säker hitta fler sjukdomar som jag själv inte lurat ut innan. Och det vill jag inte vara med om!

Så när en hypokondriker väl blir sjuk... då blir det genast problematiskt. T.ex. Hypokondrikern i mig  är inte van vid att febern verkligen syns på termometern eftersom jag oftast har en svårt underliggande pyrande feber som inte ger utslag. Jag har altså en mycket värre feber än den vanliga - oftast. När jag är frisk alltså... eller.. ja.

Så.. nu ligger jag här i soffan. Holger stirrar med uttråkad blick på mig och undrar varför jag är så tråkig.
Jag inser att nässpray är en välsignelse och med lite tur så kanske jag även överlever denna persen. Faktum är att det vore ju nästan pinsamt om man skulle skaffa på sig en avlidning pga av en liten (förhllandevis liten) förkylning när man har så många andra mer svårartade originella sjukdomar...
Men det går säkert bra och känner jag mig själv så ger säkerligen denna förkylningen någon svår följdsjukdom som jag kan skaffa mig!

Frid till er alla
//Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0