Hoppa.....s

Någon har räknat ut antalet celler i en människas kropp. Det är en ofattbart stor siffra.
Människans kropp har 50 billioner celler ( 1 billjon = tusen miljarder).

Varje sådan cell består av vibrerande energi. Ständigt vibrerande energi.

Man vet också att tankar på samma sätt är mätbar vibreande energi.
Varje tanke jag tänker (tankens energivibrationer) har en omedlbar och direkt verkan på samtliga celler i min kropp.
Min attityd och mina tankar finns och lever i varenda en av kroppens celler.

Med andra ord:

"Genom varje tanke jag tänker påverkar jag den jag är!

Samtidigt är allting i min kropp i ständig förändring. Just nu förändras millioner och åter millioner av mina celler.
I denna sekund!

Man vet att 98 % av atomerna i kroppens celler byts ut under ett år.
Vårt skelett restaureras helt och fullt var tredje månad.
Vår hud är ny och utbytt var fjärde vecka.Vår slemhinna i magen är ny och utbytt var femte dag.
Hla min kropp är "ny" på två år.
varje atom, varje molekyl och varje cell är utbytt och ny.

Jag är inte samma människa idag som jag var igår! "

Ur: Att välja glädje Av: Kay Pollak

Intressant, eller hur?? Detta har hjälpt mig oerhört. För vi ÄR nya människor med nya möjligheter varje dag... Var enda dag...  Det är stort!

Likadant tror jag det är med våra psykiska och känslomässiga register, Var dag är ny. Och man har alltid själv ett val hur man förvaltar den.

Ibland kan livet ge oss möjligheter och upplevelser vi inte kunde vänta oss och vår logiska sida riskerar ta över.
Precis som kroppen så tror jag vårt intre förnyas med hopp varje dag.

Men vi är duktiga på att krossa vårt hopp, vår tro...

änk om man kunde ta till vara och fokucera på det GODA lika mycket som man engagerar sig i problem och i vissa fll ytligare ting.

Om man vågar hoppa, hoppas...Hoppar!! Då kanske man landar i det nya.. det sanna och det goda som man aldrig annars skulle nå om man stod still.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0