Funderingarnas natt...

Inser nu...

... att detta kommer bli en funderingarnas natt. Jag måste ta beslut. Ett ordentligt beslut. Kan inte vela så här längre...

Måste rannsaka mig själv en gång för alla och komma fram till det jag ska hålla fast vid.

Jag känner inte igen mig själv. Känner inte igen osäkerheten.

Det var ju därför jag en gång bestämde mig.... för att slippa ha nätter som dessa.
Jag verkligen hatar det.

Imorgon ska jag vara ledig. Försvinna in i det kreativa. Bara vara mitt vanliga jag - i den mån det går. Utan funderingar. Fokusera igen. Som vanligt!!

Ska skriva klart texter, måla klart en tavla och baka massa bullar och bröd. Hänga med mina polare och försöka bli trygg i det beslut jag nu ska bestämma mig för.

Vilken TUR jag har mina vänner. Vilken TUR att jag är så in i norden envis så jag  VET att om jag bestämmer mig - då håller jag fast vid det!!

Tror att det blir en sväng till Saronhuset också.

Nu är jag TRÖTT på att vara ambivalent och osäker. Det är inte jag!!! Jag behöver hitta mig själv igen!!

Så, Gud , led mig i detta och hjälp mig ta rätt beslut!

Frid i skydd av natten
//Christine


Men det blir en lång natt.

Kommentarer
Postat av: Helene

Tänker på dig!



Systerskap



- av Siv Andersson



Ett systerskap är vänskap

på en djupare nivå.

Ibland finns det ett släktband

– annars har man mötts ändå.



Relationen till en syster

är nära och unik.

Hon känner dig så väl

och hon kan din historik.



Med en syster är det lätt

att vara uppriktig och sann.

Man kan tala som man tänker

och man förstår varann.



Det känns alltid bra att ses

– så man vill gärna träffas mer…

För det finns så mycket gott

som systerskapet ger.



2009-11-09 @ 11:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0