Det folk som vandrar i mörkret ska se ett stort ljus...

Idag minns jag med ljus och liv alla de älskade som inte längre lever här på vår jord och som jag saknar så obeskrivligt!

I skrivande stund tänker jag särskilt på tre personer. Två som lämnat oss i år och en som lämnade oss för många år sedan!!

Lennart Hansson

Min rara och så goda svärfar. Du är saknad men du lever kvar hos oss i ljusa minnen!!


Ingemar Ljungqvist


Älskade vän!! Du lärde mig så mycket och även du lever starkt i min vardag. Går sällan en dag utan att jag citerar något du sagt!!


Harry Larbring

Morfar, det var många år sedan du lämnade oss kvar här. Men jag bär dig ständigt i mitt hjärta!! Marcus är så lik dig!!



Klockan 17 var vi på minnesgudstjänst för min svärfar som dog i våras. En vacker stund. En minnesvärd stund.

Här är lite bilder från kvällen.











Avslutningsvis vill jag dela med mig av en av mina favoritpsalmer.
Idag funderar många på död och liv.
En psalm som får mig att känna mig lite hoppfullare och lite tryggare är

Var inte rädd

Var inte rädd. Det finns ett hemligt tecken,

Ett namn som skyddar dig nu när du går.

Din ensamhet har stränder in mot ljuset .

Var inte rädd i Sanden finns det spår.


Han älskar dig, han väntar dig i kväll –

En  kväll när du förstår hans hemlöshet

Och hur han längtar efter dina steg :

Från evighet har han stämt möte här.


Var inte rädd. Det finns en mörklagd hamn,

Du ser den inte nu, men färdas dit.

En dag skall du bekänna högt hans namn,

Hans kärleks frid som ingenting begär.


Du är på väg. En dag blir natten vit.

En dag och stjärnor växer ur hans famn.

Var inte rädd. Det finns en mörklagd hamn,

du ser den inte nu, men färdas dit.


Ylva Eggehorn

Jag önskar dig all frid!!

Skjut inte upp livet till senare - det är NU du lever!!

//Christine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0