Jag fick tända en lampa klockan tre...

Nu skulle jag vilja brista ut i en gammal klassisk Luciasång.

"Ute är mörkt och kallt..."

För det ÄR mörkt och kallt ute. Det är så mörkt att jag fck tänka en lampa klockan tre idag! Det är så kallt att jag på ren instinkt längtar efter snö, varm choklad och nybakta bullar i en snödriva. Jag har helt enkelt hamnat i vinterfeeling!!

Vem jag än pratar med så nämner dom Halloween. Alla sjuder av Halloweenanda. Jag är nog rätt tråkig med det där. Jag har totalt missat alla nya traditioner det innebär.
Jag har inte en enda pumpa hemma. Inga spindelnät uppsatta, inga brandgula och/eller svarta fladdermöss, spindlar eller något som kan förknippas med Halloween. Jag har inget emot det alls. Jag bara inte har det "inom mig".
Men det är jättefint med alla lyktor och pumpor och sprakande höstfärger.


Jag är nog rätt gammaldags med den kommande helgen, I min familj firar vi All Helgonadagen. Det ska vi göra imorgon med. Vi tänder ljus på våra älskade anhörigas gravar och vi tänder ljus hemma för dom som dött. Vi minns och pratar lite extra om dom vi tänt ljusen för.

På eftermiddagen imorgon ska vi på minnesgudstjänst. Inte för att sörja de döda - tvärtom . Vi går dit för att minnas och glädjas åt den tid vi fick tillsammans. Tända ljus även i kyrkan.



När jag och Marcus åt frukost imorse så sa han: "Det har dött många i år mamma..".

Ja, det har det. Jag har välsignesen att få jobba med mycket människor genom körer, konfirmander och annat. Man träffar många och tyvärr har detta året medfört att flera , jobbigt nog, har lämnat oss.

Men jag är övertygad om att dom har det bättre nu. Det är ju vi som lämnas här för att leva vidare som saknar dom så in i bomben. Imorgon ska vi minnas dom och hedra deras liv lite extra!



Igår var premiären av årets upplaga av UDDEVALLA KASSETTFESTIVAL



Smockfullt och massa roligt folk trängdes inne på Mortens krog.
Helgens tips: GÅ DIT!!! Den håller på både idag och imorgon!!!



Imorgon bitti har vi avskedsgudstjänst för vår ÄLSKADE kyrkoherde Ingvar Humlén.
Två av mina körer ska vara med. Den ena är min ungdomskör Glory och den andra Sarons Liljor. Vi ska bränna av en liten gospel. På vårt eget sätt!!!

Vår kära avgående kyrkoherde!!

Självklart är du hjärtligt välkommen!!!
Uddevalla kyrka klockan 11.


Ny kyrkoherde i Uddevalla församling blir till min och många andras stora glädje den underbara Josefine Sävenstrand!!



I köket väntar en disk som jag inte alls är sugen på att ta. Men jag måste!!

Sedan ska jag måla och inmundiga en mellanöl. Trevligt. Rekreation kallas sånt!

Det är upp i ottan imorgon för allt ska vara riggat och klart tidigt i kyrkan innan alla andra förberedelser börjar.

Jag fick tända en lampa klockan tre.. nu ska jag tända några ljus också... För jag har vinterfeeling!

Mina varamste fridshälsningar
//Christine

Kommentarer
Postat av: Jossan

Vad fint du skriver :)

Jag har också lite vinterfeeling! Tänk... Inte många veckor kvar till jul!

2009-10-30 @ 18:06:32
URL: http://josefina.blogg.se/
Postat av: Christine

Åhh... juuul!!! Älskar jul!!! Nu blev jag julpysslig!!!

2009-10-30 @ 18:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0