(L)ugn och ro

Det råder en process i det Larbingska hemmet.

Det bakas. Ja, natten är sen och jag borde ligga nerbäddad i min säng drömmandes fala drömmar och livets me uppåtstrilande lagar och lägen.
Men gör jag det?
Näpp!

Tröttheten börjar ropa "Hallå.. hallå...men jaaaaag då? Uppmärksamhet tack!!"

I nattens yra tänker jag på frågan jag fick idag. Ska bli intressant att se resultatet på måndag när jag ska på möte ang just det.

Hur håller man sig då pigg i väntan på att brödet ska gräddas färdigt??
Jo.. man tar det i två steg.

1) Delar med sig av processen
2) Piggar upp sinnet med nåt roande.

Vi drar igång direkt med del 1. delandet av processen - i bildform.







Så...  Processen klar!

Vi hastar och i rask takt över till den mer roande delen. Del 2. Att pigga upp sinnet med nåt mer roande
!

Vad passar då inte bättre än en dikt som handlar om Bagar Bosse och hans bröder?
Den brilljante Claes Eriksson har skrivit detta mästerverk - dock under pseudonym!!

Bara ben - av Bengt Brunte Bondeblad

Bakom brödbutiken bodde basker Bosses båda bröder, bröderna basker.
Brödernas båda brädade beundrarinnor brukade besviket begagna brödbutikens bullar. Bullarna bakade basker Bosses bas, bagar basse.
Basker Bosse bodde bredvid brödbutikens blå byggnad. Basker Bosses bröders brädade beundrarinnor bodde båda bortom bergen, besynnerligt billigt bredvid biff Bertils bastanta bacon bod.
Byxbeklädd blott baktill, beslöt basker Bosse besöka biff Bertils bacon bod.
Bilen brummade bort bredvid belgiska bananbolagets blå byggnad, bort bortom B-lagets bisarra basarer, bort bortom brottarnas bökiga bryggor. Betongen brusade bredvid bilen.
Behärskat bromsade basker Bosse bakom bankbudets beigea buss. Bankbudet betraktade basker Bosse blygt, basker Bosse besvarade bankbudets blick.
Bakom balkong brokaden beskådade båda beundrarinnorna besöket. Basker Bosse bar buttert bort bilen bakom biff Bertils bacon bod. Bland bilvraken bakom bacon boden brukade biff Bertil bygga billiga bidéer.
Braket blev bedövande. Bänd bort Bentleyn!! Bänd bort Bentleyn!!
Brölade basker Bosse besatt. Bankbudet bajsade baken brun, båda beundrarinnorna bantade bort brösten, bagar basse bakade bredare bullar. Basker Bosse brottade bort bilvraken, böjde bak bidéerna, bankade biff Bertils brevlåda bucklig, bromsade bestört.
Beskedet blottades bakom brevlådan.
Biff Bertil bortrest. Bankbudet blev buddist, båda beundrarinnorna började betala besynnerliga bankgiro blanketter beträffande betal-TVs bredare basutbud. Basker Bosses beklagliga belägenhet bekymrade blott bredvid boende Becks bortskämda bleka boxer.

Tillsist önskar jag er alla en synnerligen god natt med vackra drömmar!!

Frid
//Christine






Kommentarer
Postat av: simone

Sv: Vad mysigt det låter! :D Jag tror aldrig jag gjort pepparkakshus, eller jooo, när jag var mini ^^

2009-10-31 @ 10:45:12
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0