Morgonsvammel!

Jag är bloggig idag och det ska jag råda bot på här och nu. Det har ju blivit så lite med den varan det senaste. Jösses, igår så tror jag mitt och Magnus gemensamma inlägg blev en mindre roman. Men det som krävs krävs - och inget att göra åt den saken. Hade velat skriva så mycket mer men då hade nog det blivit en roman i JRR Toliken-längd... Hmmm...

Hade en jättemysig kväll med Marcus igår. Det är så skönt att bara rå om honom och bara pladdra om allt och ingenting. Vi kollade film, käkade pizza och Youtube-ade massa nya låtar och annat vi ramlade över.

Ikväll har vi bestämt att vi ska ha en textanalysafton. 
Det var Marcus idé och jag tycker det låter som ett kanonförslag. Så ikväll blir det Spotify med the och mackor till.

Sommaren kommer vara starten för ett nytt projekt som jag kommer vara en del av, Marcus med förresten, och om allt går som planerat så ska jag och N skriva allt under sommaren. Utan stress! Men ändå, jag vet hur jag funkar. Tunnelseende och kan inte släppa förän jag är i mål. Måste jobba med det hos mig själv. Men det ÄR så svårt. Det kreativa tar över. För mig är det inte stress... Men jag måste tygla mig där. Det vet jag.

Klockan 8 ska jag ringa till Farbror Doktorn igen. Denna jobbiga feber och hosta. MORR! Har ändå sovit bra inatt. Första natten på evigheter som jag inte vaknat massa gånger av hostan. Åhh... en liten passus:
En natt när jag och Magnus var i Helsingborg så hostande jag GALET mycket. Oavbrutet. Min underbara älskling sa tillslut:
"Christine, ska du inte ta hosmedicin?" och jag hade svarat
"Nej tack, jag är mätt"

Hmm... jaja, hostmedicin blev det i alla fall. Sömn är ett märkligt fenomen. Man kan göra så mycket märkligt.

Under en period i mitt liv så gick jag mycket i sömnen. Jag gjorde GALNA saker. En gång, för många år sedan, hade jag gått i sömnen och stekt bacon och sedan ställt det och en flaska ketchup på golvet i vardagsrummet....
En annan gång, under samma period, gick jag (endast iklädd min skapelsedräkt) ut i hallen, tog på mig ett par arbetsskor och skulle gå till affären. Som TUR var blev jag stoppad precis när jag var på väg ut genom dörren.

Ja... sömn och sömngång är sannerligen ett mysterium. Jag är glad över att jag slutade gå i sömnen. Det är många år sedan det hände och jag hoppas det inte infaller en sådan period igen!

Igår kväll fick jag kontakt med en person som funnits i min bekantskapskrets i många herrans år. Men vi har aldrig umgåtts eller lärt änna varandra. Varför vet jag inte. Det har bara inte blivit så. I vilket fall så började vi maila igår och det känns fantastiskt roligt!! Vi har bestämt att vi ska ses och fika snart och jag ser så mycket fram emot detta. Verkligen på tiden, efter alla dessa år, att vi lär känna varandra!! Hysteriskt roligt!!! Hon är verkligen störtgo!

Mina vänner och fränder. Nu ska jag fortsätta med att inmundiga mitt kaffe och sedan ta ta tag i dagen!!

Frid vänner
//Christine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0