Underbara helg!

Jo, det har varit glest på bloggfronten det senaste.

Men jag ämnar ändra på detta idag.

Helgen har varit fantastisk och innefattat många av de människor jag älskar innerligast!

Snabb resumé med bilder följer här!

Fredag:

Jag, undrbara älsklingen, Jocke och RMK åkte till Goa Götet för att kolla in när finaste sonen och bästa Pernilla hade spelning på Sticky Fingers. Vi hade en rackarns rockös-afton /natt.
Stackars Marcus. Han fick vara "inlåst" backstage p.g.a. att han är under 18 år.
Jag tror det kan vara lättare att ta sig in i Fort Knox än att få snacka/ krama sin minderåriga son på Sticky. Magnus fick charma och "snällprata" en brud som , kvällen till ära, fått uppdraget att vakta min son och se till att han inte under några omständigheter vistades i den allmäna lokalen annat än när han spelade.

Magnus enastående kompetens inom retorikens svåra konst resulterade i att vi fick träffa "fången" i nästan en hel minut!! Bättre än ingenting!! Det verkade faktiskt vara en omöjlighet till en början. Arrangörerna var inte alls villiga till att ens släppa ut onom den lilla stunden. Men Magnus löste situationen på bästa sätt!! (Imponerande min älskling!)

Här är lite bilder från spelningen och Marcus och Pernilla imponerade stort med sin prestation!

Madre Mia - jag är STOLT!!!!!




Som sagt: DAMN jag är stolt!!!!

Vi somnade efter 4 på morgonen och dagen efter var vi lite trötta - men tappra - krigare!!

Vi drog till Orust och hem till älskade lillebror Emil, hans Anna och deras lille Alfred tillika "Fasters Rockstar". Min pappa och hans gulliga fru Marie hade kommit dit från Helsingborg för att fira min, Emils och Alfreds födelsedagar.

Vi grillade, snackade och spelade krocket. Dagen var helt fantastisk och tiden bara rusade iväg. Min familj är helt sålda på Magnus och det känns så himla bra!

Lite bilder från myset hos Emil, Anna och Alfred:




Kvällen fortsatte med att vi satt hemma hos Magnus och myste sedan vidare till stan och lyssnade på livemusik och jag, Pernilla och Magnus dansade  så det yrde!! Mys och kul samtidigt.
När natten var kommen så bestämde jag och älskling oss för att vara barnsliga igen...
Magnus köpte korv... med ost (!) och den käkade vi på vardagsrumsgolvet där vi gjort världens mysigaste krypin. Kul och helt underbart!

Jag är så innerligt glad över mitt barnasinne. Den dagen jag tappar det - DÅ är jag gammal - men det kommer nog aldrig hända!!! Det är just saker som det där som får livet att få färg och extra ljus!!!

När vi vaknade morgonen därefter så "picknickade" vi på samma ställe som vi sovit med morgonfika och massa gos... Inte jobigt!!
Sedan iväg på tipspromenad i den underbara solen.

Efter det förljde dagens sensation. JAG spelade fotboll!!! Men den största sensationen av allt är det faktum att jag tyckte att det var JÄTTEROLIGT!!! Vill göra det mycket mer! Vips, en ny värld att upptäcka. Mycket nöjsamt!!!
Tack älskling för det!!

När vi kom hem så var vi jättehungriga så när vi gjort pastasallad så tog vi med oss den och kaffe (samt obligatoriska kakor) och knatade upp på Kålgårdsberget (tror jag det heter).
Vi hittade en fantastisk mysig glänta som låg helt i lä. Där käkade vi, myste, fikade,  solade och bara njöt!! Det kändes nästan som sommar.

Ibland vill man stanna tiden!




När vi återvänt hem och fixat lite olika saker inför veckan så bar det vidare hem till mig.

Marcus, Pernilla, Magnus, Holger och jag kollade tv, käkade pizza och snackade tills vi insåg att det var läge att ta en sväng in i drömmens rike.

Helgen har varit fantastisk och veckan startade också bra.

Utvilade läre och elever ger resultat!

Påväg till jobbet kände jag våren så starkt att det enda raka var att se till att alla eleverna fick skrika av sig all kyla och vinter i ett Vårskrik!



Det ska jag se till att alla elever får göra under veckan. Viktigt att skrika av sig allt  och fira att VÅREN verkligen är här!

Nu ska jag återgå till min hostande och snörvlande samt mycket underbara son och i vanlig måndagstradition fixa fredagsmys. Idag får det bli mys med extra "service" till den sjuka herr Larbring.

All frid vänner
//Christine Kristyr i vårbestyr

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det är inte sant, du träffar ju en massa grymma artister o band (A) RMK är ju jättebra ;/ Hade själv velat träffa men men ^^ Kram till bästa läraren på Frida :D

2010-04-12 @ 20:20:43
URL: http://clarity.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0