Fejarbestyr och köttbullar

"Det är mååååååndag morgooooon och mitt huvud är så tuuuungt...."

Fast... den låten handlar ju om bakrus och det har jag INTE! Däremot är jag förkyld eller något snarlikt... eller snorlikt... (åhh... så äcklig jag var där...).

Det hinns inte med att vara förkyld denna veckan så jag ämnar strunta i tungt huvud, hosta och snuva. Så det så!

Det är en galen vecka som stundar.
Måndag betyder ledig dag så jag passar på att förbereda det jag kan inför resten av veckan. Laga köttbullar, pannbiffar, baka och tvätta golv och sånt tråkigt. Ju fortare det blir klart, desto fortare kan jag måla och hänga/ slappa med syssling Chatrine.

Marcus börjar sent idag så han har fått uppdraget att vara DJ åt mig innan skolan. Marcus är så himla rolig som DJ för han är så oförutsägbar och har en galen musiksmak som jag bara älskar. Allt mellan folkmusik, visor till hysteriskt tung metal och hardcore! GILLAS!!!

Den här veckan ska allt startas upp! Madre Mia!

Alla konfirmandgrupper och inte minst Saronhusets konstgrupp. Liljorna är redan startade och funkar kanon. Roligt att vi äntligen kommit till ro i vår nya omgivning!

Det ska bli roligt att träffa alla nya konfirmander. 3 grupper har vi detta året. Massa nya individer att lära känna och det är en utmaning - men en välsignad sådan! Detta året blir det lite lättare för mig eftersom jag haft många som elever på skolan i våras.

Konstgruppen är ett kapitel för sig. Antalet deltagare är fler än vi trodde och det är roligt. Men det är mindre kul att neka några att vara med. Vi kan inte ha fler nu. Jag har tur som får två fantastiska medhjälpare till gruppen. Dom kompletterar mig och varandra jättebra. Hoppas nu starten blir så bra som jag önskar!

Ute känns det som förvinter och jag tror moder natur hoppade över hösten. Hon kanske bara glömde. Hoppas hon vaknar till i minnet så vi får lite höst innan vintern...

Nope... nu får jag sätta igång om allt ska hinnas med.

Frid till Er alla!!!
//Christine Kristyr i Fejarbestyr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0