Morning has broken...

Söndag morgon.

Det är helt tyst i lägenheten. Ovanligt! Har en stund för mig själv, för tankar och för musik som bara jag gillar. (Den där tyngre och hårdare sorten...)

Jag saknar redan mina "vapendragare". Magnus och E är på fotbollsmatch och lilla L hos farmor. L uppskattar inte fotbollens konst på samma entusiastiska vis som sin pappa och sina syskon. Hade varit kul att hittat på något med L idag under tiden Magnus och E spelar match men jag ska strax iväg på gudstjänst i Bäve och jag behöver det idag känner jag.

Marcus har varit på läger hela helgen och kommer hem efter ett. Herregud så kul dom har på lägren. Fullt ös. Massa musik. Gemenskap och mys.

Snart kommer en period då jag själv drar på massa läger och rockar musik med konfirmander och ledare. Underbart!!! Nästa vecka startar vi igång 3 konfirmandgrupper och jag är så nyfiken på alla dessa nya ungdomar som jag ska lära känna under året. Spännande!!!

På fredag startar jag också upp en konstgrupp på Saronhuset. Så roligt det ska bli!! En utmaning jag längtat efter!!! Så nu är snart vardagens arbetsrutiner i full gång. Sommarn går mot höst - en spännande sådan - och mitt i allt detta fantastiska kommer något ännu mer underbart att hända.

Vi flyttar till vår nya lägenhet i oktober!!! *Jublar och dansar vild träskodans*

Den är helt fantastiskt, makalöst och hysteriskt jääääättefin!!!!

Det bästa är att alla får sitt eget lilla krypin. Det är så  himla viktigt! Jag ser verkligen fram emot att fixa alla barnens rum tillsammans med dom så det verkligen blir deras EGET! Nu trängs vi 6 personer i en 3a och jag är imponerad över allas välvilja att få det att funka. Tänk vilken cool känsla det blir när vi är i den nya, mycket större, lägenheten!!

Nej, nu ska jag in i duschen, sedan kyrka och slutligen packa med äskling. Ikväll stundar mys. Me like!!! Får se om vi följer våra planer eller skapar nya äventyr för kvällen.

Frid till Er alla!
//Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0