En annan dag i dag

Vilken märklig kväll igår...

Där satt jag tyst och kände mig osocial.

Inget godnattsägande eller kommenterande av intressanta samtalsämnen... Hmm...

Idag är en annan dag. Annandagen. En miniprövingarnas dag ut min tysta vinkel sett.

Först annandagsrea...

Fyyyy.... Svettiga, överparfymerade människor som ska ha tag i samma tröja först för att den kostar 11 kr mindre än förra veckan...
Där ska jag vara och försöka hålla kvar vid min princip att inte stressa och inte låta mig påverkas.

Det brukar gå bra och trixet jag vanligtvis använder mig av är genom att ge mitt bredaste leende till de mest stressade och mest annandagsrea-otrevliga drakarna och käckt säga någon kommentar om någon typ av God fortsättning och "Nämen URSÄKTA mig, ha en trevlig dag" samridigt som jag står med en armbåge i ögat från den jag talar till...

För det råder ett krig därute... Ett krig jag tydligen frivilligt ska ge mig i i. Ett krig jag ska vara vapenvägrare i...

Vadför går jag dit överhuvudtaget? måste du undra nu...

Jo, för är man en fattig krake som jag så är faktiskt 11 kronor hit och 11 kronor dit en mindre förmögenhet. Speciellt när jag har presentkort!!! Så jag får bita ihop och träna mig i badrumsspegeln på att säga "God fortsättning" och "Ursäkta mig, ha en trevlig dag" med blicken.

Frid till er alla och lycka till om ni ska dela samma krig som mig idag och jag hoppas att ni som inte ger er ut idag förstår hur kloka ni är och ni som inte ger er ut i denna annandagsrea utan istället väljer en annan dags rea kommer klara er utan skador!
//Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0