Julbestyr!

Jag är egentligen för trött för att blogga men gör det ändå - pradoxalt nog med tanke på hur längesedan det var jag bloggade sist...

Det mysslas, myses och pysslas i det Härlska/Larbringska resedenset.

Alla underbara barn är hos oss (fast nu är dom i skolan såklart) och både jag och Magnus kände i morse att det hade varit skönt att vara oansvarig och hålla dom alla hemma idag och bara pyssla och mysa... Men nope, det funkar såklart inte så vi väntar med det tills i eftermiddag och de små liven får den skolpliktiga lärdom de så väl bör ha...

I söndags var dagen D för Sarons Liljors julshow och det gick kanonbra och jag är mäkta imponerad över att det nästan var fullsatt trots de makalöst dåliga vädret. Marcus ägde i vanlig ordning. Jag är nästan överdrivet stolt över min son och jag förvånas gång på gång av hans estetiska begåvningar. Både musikaliskt, scensikt och framför allt socialt!

Freja och Christoffer var fantastiska scenarbetare med ett gediget tålamod. TACK gullegrisar ni räddade min dag. Christoffer räddade dessutom hela showen när han hoppade in och tog en roll för en kille som låg på NÄL. TACK och bock! Mycket bra jobbat!

Apropå hjältar.... Min älskade pappa och hans fru åkte 60 mil i smökaos för att kolla på showen. De anlände till Uddevalla strax efter 16 och åkte hem direkt efter showen undefär kl 20.15. Det värmed vill jag lova.

Igår hade vi rimstuga.

Eskil var som proffessor Balthasar när han gick fram och tillbaka  och mumlade på sitt rum när vi skulle rimma på hans klappar. Rimmen lackade vi fast på paketen och samtliga rim var så svåra och ologiska att ingen kan ana var dom får. Bra!

Jag och min blivande älskade make har ensam vuxentid nu på dagen och det bestyras. Magnus gjorde egens snaps igår med saffran, vanijlstång, kanel, kardemumma, vit och svart peppar och kryddnejlika.
Intressant. Mer intressant är västerbottensiklen han ska fixa till julafton.

Eskil och Liv har skolavslutning idag. Dom ska ha med sig egen fika och Liv har beställt struvor och Eskil har beställt munkar.
Det är bara julavslutning en ggn om året  så det får bli att sätta på oljan och laga i en jädra permitet! Men det är kul och med Magnus som förste struvfriterare kan det bara bli bra! Jag försöker mig på att laga senap och det var förvånansvärt enkelt. Varför gör man inte det oftare???

När jag tänker på det så känns det som om vi inte gör annat än bakar idag... för vi ska fortsätta med rimstugan idag och då har vi bestämt att göra knäck, fudge , kola och Rocky Road.

I mrogon är det jobb igen.

Julbord med gästerna på Saronhuset och julallsång. Hopas några tappra Liljor kommer och stöttar mig för jag är jätteförkyld och hostar så någon sång kommer jag inte att bidra med... Får lira piano bara...

Nope... jag känner en hiskelig lust att pussa på min älsklig så nu struntar jag i detta för en stund och återgår till senap och världens mest godhjärtade blivande make som jag älskar så obeskrivligt!!!!

Over and out

Frid
//Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0