Ett stolt original!

Mycket kan jag anpassa mig till, mycket kan jag acceptera, mycket kan jag försöka förstå även om jag inte kan hålla med... men det finns en sak jag sätter mycket högt och det är att vara precis den jag är!

Med alla mina skavanker och mina tröttsamheter.

Jag vägrar att vara någon annan och jag jag brukar alltid säga:

"Jag är stolt över att vara ett original i en värld full av kopior!"


Detta är jätteviktigt för mig!

Jag blir mörkrädd när jag ser alla uppmaningar till föränding vart man än vänder sig.

Man ska klä sig på ett visst sätt, man ska ha speciella färger på kläderna beroende på vad några fommar i Paris och Milano tyckt var lämpligt just denna sesong, man ska banta -inte för hälsans skull - utan för att det tydligen är snyggt att vara anorektiskt smal.

Apropå storlek förresten... Kolla in BH-avdelningarna i klädaffärerna om du har vägarna förbi. Det finns givna avdelningar för "vår nya tids " Bh-storlekar nu nämligen. Jag kunde inte annat än bli förbryllad där jag hamnade vid en hel vägg fylld av BH:ar i storlekar som t.ex. 75 F !!!!!!

Intressant storlek.... Omfånget runt bröstkorgen under brösten är 75 cm och brösten i en size som meloner... stora meloner...

Stackars deras ryggar!!!


Och alla dessa metoder som finns... gahhh!! Det finns metoder för allt!! Till exempel för hur man blir av med rynkor genom att bara äta sojaprodukter samtidigt som du ska äta en tablett om dagen för det näpna priset av 900 kronor för 30 st. Som hittat!

Alternativt kan du roa dig med en diet bestående av pulver du rör ut i vatten *tadaaa!!* vips har du en smaklös massa du kan avnjuta och resultatet blir att du rasar några kilo i vikt och på så sätt höjer din livskvalité..... Eller?

Det finns även mottagningar dit du kan gå och få diverse uppiggningar av ditt yttre. Du kan välja mellan att dom suger ut fett, fyller ut där det bör fyllas ut samma fett... du kan spruta in lite olika medel in i rynkor, läppar och bröst... Med en väl slipad kniv så kan du i ett huj och ett swisch bli förvandlad till oigenkännlighet och med lite tur kan du klara av att blinka utan väderavgångar i de södra regionerna...

Det finns många förespråkare för ingrepp/ metoder som dessa och visst; får det dom att må bättre så är det absolut ok.

Men projecera bara inte detta på oss andra som valt att acceptera att tyngdlagen får råda och som faktiskt tycker det är OK att det syns att vi är över 20 år...

Men kanske är jag ute och cyklar i detta ...?

Att låta någon vara precis som man är måste ju också innebära att man accepterar att det finns många som ÄR sig själva just genom dessa metoder. Det tror jag är viktigt att påpeka!

Men måste vi hela tiden påtala vikten av förändring?

Vi kan väl försöka uppmuntra varandra i vår originalitet?


Jag har en nära släkting som både börjar banta och sluta röka VARJE måndag och har så gjort i evigheternas evighet. Och eftersom man med facit i hand ser att det inte är ett vinnande koncept så bör man kanske låta henne bli uppmuntrad att pröva nånting annat. Och det har både jag och andra i hennes närhet försökt att  göra men detta har på något sätt blivit hennes livsstil...

Måndag - rivstart... en plåga, en vånda.. avhållsamhet... abstinens från nikotin och socker...
Tisdag- "JAG KLARAR DETTA!!!"
Onsdag- En påse Neverstop, två påsar gott&blandat, en burk bondkakor och 2 paket Prince hårdpack...


I lägen som dessa ska man kanske inte uppmuntra men inte heller klandra.

Det är plågsamt att bevittna. Men återigen måste vi ta våra egna beslut. Och inte ta beslut åt andra. Man måste själv finna sig själv!

Och kontentan är att det blir svårare och svårare med alla budskap som sänds till oss via media, livsstilschoacher och så vidare.... För den underliggande budskapet är:
Du måste förändras!!!

Det budskapet har min släkting tyvärr tagit till sig! Och det är svårt att få henne tro annat!!

Så... jag vill avsluta med några rader från en låt jag skrev för massa år sedan:

"Våga vara den DU innerst är,
Våga leva fullt ut nu och här,
Visa världen att du faktiskt finns
Visa att du trotsar - att du minns.

Känn din styrka - se potential.
Varför ska man vara så normal?
Lev ditt liv i egen stolt regi.
Lev ut din kärlek fylld av sympati!"

Frid vänner - ni är perfekta!!
//Christine










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0