Om jag fick leva om mitt liv...

Om jag fick leva om mitt liv, så skulle jag försöka begå fler misstag i mitt nästa.

Jag skulle inte försöka vara så perfekt, jag skulle slappna av mer.

Jag skulle vara dummare än jag varit, jag skulle naturligtvis ta väldigt få saker på allvar. Jag skulle vara mindre hygienisk, ta fler risker, resa mer , se på fler solnedgångar, bestiga fler berg och simma i fler floder.

Jag skulle besöka fler platser där jag aldrig varit, äta fler glassar och färre bönor. Jag skulle ha fler verkliga, men färre inbillade problem.

Jag var en sån där person som levde förnuftigt och fruktsamt varje minut av mitt liv; det är klart att jag haft glädjestunder.

Men om jag kunde gå tillbaka skulle jag försöka ha enbart lyckliga stunder. Om ni inte vet det , så är det det som livet består av,enbart av stunder och ögonblick, missa inte nuet.

Jag var en sån som aldrig gick någonstans utan termometer, en varmvattensflaska, ett paraply och en fallskärm; om jag kunde leva igen skulle jag resa lättare.

Om jag kunde leva igen skulle jag börja gå barfota tidigare om våren och fortsätta med det senare på hösten.

Jag skulle åka mer karusell,se fler soluppgångar, och jag skulle leka med fler barn, om jag återigen hade livet framför mig.

Men ni ser, jag är 85 år och vet att jag håller på att dö…

Jorges Luis Borges


Kommentarer
Postat av: Helene

Mycket tänkvärt.....

2010-02-03 @ 19:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0