Peppning på hög nivå!

Kvällen var jättejobbig igår. Jag var uppriktigt sagt rädd för jag hade så himla ont och så tungt att andas. Tur man har fantastiska människor runt sig som stöd. Jag kommer fixa detta!! Ingen tvekan om saken! Men utan ett par underbara människor runt mig hade det varit mycket jobbigare.

Jag älskar er !!! Ni vet så väl vilka ni är!!!

Jag vet inte hur jag ska åtgälda er. Men på nåt sätt så ska jag göra det!!

"Problemet" med mig är ju att jag sällan ser sjuk ut. Det var t.ex. anledningen till att det tog så jättelång tid innan dom förstod att jag hade blodförgiftning och massa elände 2006.

Men samtidigt så får jag skylla mig själv för jag stannar inte upp mitt tempo. Jag avskyr slentrian och segdragana dagar. Nu menar jag inte slappardagar, det är ju jättemysigt, men att göra saker långsamt är så frustrerande. Jag är inte skapt för slowmotion. Jag är skapt för "fast forward".

Idag ska jag träffa doktorn och dom ska försöka hjälpa mig och mitt hjärta. Har pratat med dom till och från hela natten. Jag får inte vänta till utsatt operationsdatum och det känns bra på ett sätt. Jag känner att jag snabbt bara blir sämre och sämre.

Igår svimmade jag två ggr och slog i huvudet rejält i en trappa en av gångerna. Det ska bli skönt att slippa svimningarna.

Nu ska jag sluta gny och istället anamma "operation självpeppning" här på bloggen. Jag ska påminna mig om saker som jag tycker om och som jag ska tänka på under dagen om det blir jobbigt.

Let the operation begin....

Det finaste jag har, det bästa och det mest underbara i mitt liv. Min stolthet och min fröjd... Finns ingen jag kan bekymra mig om så, finns ingen som kan göra mig gladare... finns ingen som kan mäta sig med honom: Marcus!!!

OBS: När du klickar på en länk flyttas du till en annan sida. Klicka bara på bakåtpilen så kommer du tillbaka till bloggen!!


Klicka här så får du se ett klipp ifrån Marcus första konsert med sitt band The Randoms när dom uppträdde för första ggn på Frideborg, PLUS-gymnasiet i Uddevalla. Free your mind!

Klicka här så får du höra Marcus och Pernilla framföra en akustisk version av deras låt "Forgive me" Musik: Marcus Text: Pernilla.

En konstnär jag beundrar är Salvador Dali. Jag blir så berörd av hans konst. På olika sätt. Han får mig att skratta, gråta och tänka. Lyckliga människor som har en äkta Dali i sin ägo!







Musik är obeskrivligt viktigt för mig!

Men vissa låtar är extra betydelsefulla!!

Largo av Vivaldi ger mig sinnesfrid och oräkneliga gånger har jag somnat till den när jag var liten och under min uppväxt. Klicka här för att lyssna.

Vamp har gjort en låt som får mig glad i de flesta situationer. Månemannen. Kombinationen av folkmusik,visa, rock och symfoni är underbart. Klicka här för att lyssna.

Kent - utan dina andetag är mycket speciell för mig och skänker värme och frid i hela mig! Lyssna här!

En platta som inte har en enda dålig låt är Sixx A:M, The heroin diaries. Girl with golden eyes är en låt som sopar banan med många andra ballader. Så äkta och en text som gör mig mållös. Lyssna här!

Michael Ruff har en låt, Any less than this,  som betyder obeskrivligt mycket för mig. En kärlekstext utöver det vanliga och den kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Här har du liveversionen av den.

En kristen sångare, Keith Green, dog mycket ung men hann producera väldigt många fantastiska låtar under sin korta aktiva period (3 år) och hans musik har betytt mycket för mig. Skänkt mig styrka, hopp, mod och tröst.
Här kan du lyssna på en av hans låtar: Asleep in the light.

När vi är inne på kristen musik så måsta jag bara ta med en låt av ett sanslöst bra kristet band som heter DC Talk. Jag och Marcus brukar sjunga "In the light" tillsammans. Här har du den!

Men jag kan bli arg också... Är född med ett visst temprament. När jag är riktigt, riktigt arg finns det några låtar jag brukar lyssna på för att avreagera mig.
En av dessa är Korns - Coming undone. Väldigt bra när ilskan ryker och yr inombords!! Då går den snabbt över!
Här har du denna lilla tempramentsutjämnare!

Nu till ett mer roande stycke musik och artist. Ina, min vapendragare, syster och bästa vän, presenterade under högstadietiden en herre för mig. Hans namn är Gunnar Bunker. Jag har ännu inte kommit till förstånd med om Gunnar saknar självinsikt eller om det är så att han är begåvad med ett lite större portion självförtroende än oss andra.... Det lär de vise tvisat om. Herr G Bunker tycker på fullaste allvar att han är en sångare av hög klass. Vad tycker du själv? Han tolkar stora verk som till exempel "Till havs" som du hjärteligen får lyssna till här!
Ina har en bra beskrivning på Gunnar Bunker: "Det är den ende jag vet som med känsla kan skrika sig igenom en låt"

När det kommer till ballader så har min underbara son introducerat mig för en låt av och med Slipknot. Den heter Snuff och beskriver ett krossat hjärta med en sådan äkthet att man nästan känner hans förtvivlan.
Här kan du uppleva den. I filmen Rock Star beskrivs olycklig kärlek så här: "Denna låten är till Kim som tog mig hjärta och körde det i en mixer" Klockrent!

Jag har en hund som heter Holger. Han är ett unikum som dessvärre inte riktigt vill inse att han är en hund. Han ser sig snarare som yngste sonen i familjen. När vi skulle döpa honom så förslog Marcus att vi skulle döpa honom efter någon låt... så han blev en "rockhund" Så blev det! Fast Han blev en "folkrockhund" istället, och det funkar ju lika bra. Låten han är döpt efter heter "Herr Holger" och är en grymt bra folkrocklåt av Garmarna.
Här kan du höra den lilla "dopvisan".

När jag målar brukar jag variera musik ofta. Men min morfar introducerade Johannespasionen av Bach för mig när jag var liten. Sedan dess har den betytt mycket för mig och den väcker många känslor. Mörk och gripande.
Här kan du lyssna på ett stycke ur passionen "Herr, unser herrscher".

När vi ändå är inne på Bach kan jag inte hålla mig från att ta med Jesus blibet mine Freude. Jag gråter varje gång jag hör den och kommer aldrig nånsin tröttna på den. Väl bekomme att lyssna på den här.

Jag tycker om olika musikstilar och en hiphop favorit är 2pac. Detta är den första låten jag hörde med honom. California Love. Lyssna här om du vill.

Nyare hiphop jag gillar är Chamillionares Rindin´ och den har du här!

Jag är totalsåld på Muse. En sanslöst bra låt är The united states of Eurasia, och lägligen finns det att lyssna på
precis här!

Lenny Kravitz är och förblir en artist jag beundrar både som musiker och låtskrivare.
Här är en favorit du kan lyssna på!

Jag skulle kunna hålla på i evigheter med detta... Men nu hejdar jag mig för idag!

När jag började detta ingägget så var det tidig, tidig morgon.
Nu är det eftermiddag och mycket har hänt idag.


Jag har varit hos doktorn. Har blivit undersökt och konstaterat att jag har haft och har änglavakt!!!

Massa sprutor senare (som kommer bli fler under veckan) och en himlans massa mediciner så är jag hemma och är många förmaningar rikare. Jag ska tillbaka i eftermiddag för ett par mediciner och en spruta till. Orkar inte redogöra för allt just nu. Återkommer med det istället när jag är bättre. En kort resume är att jag betalat sviterna efter när jag var sjuk 2006. Hjärtat mår bättre än man trodde först... Åh... svårt att beskriva kort... Berättar när jag orkar.

Är lite skärrad och chockad fast mycket lugnare och mår betydligt bättre och det är huvudsaken.

Idag ska jag skämma bort mig själv massor. Jag ska njuta av att jag nu kan sakta men säkert börja tillfriskna och ta tillbaka rätten till mitt liv igen!

Jag är så tacksam och glad över Guds nåd och vakande hand!


Det finns en sak jag känner att jag måste blogga om... Och det ska jag göra under dagen... En sak som är väldigt viktig för mig och som bara måste skrivas om... Som kommer vara extremt viktigt för mitt tillfrisknande och min närmaste framtid. Återkommer med detta under dagen som sagt!!

All frid
//Christine






Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej min kära syss! Imorgon förmiddag är jag ensam hemma..då skall jag sätta mig o lyssna igenom låtarna , så många jag hinner iaf. Du vet.. Du finns i mina böner varje dag o varje kväll.



Take care <3



Snart är det vår , då sitter vi och dricker kaffe med fika på stan.:-) Puss!

2010-02-03 @ 16:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0