Till den det vederbör...

Jag är sjuk - MEN på bättringsvägen.

Det kunde slutat riktigt illa och i nuläget känner jag inte mig redo att gå in närmare på det. Jag vill helst inte tänka på hur det kunde gått alls.

Och det bästa är att jag nu inte BEHÖVER göra det heller eftersom jag nu håller på att kurera mig och jag fixade den första pärsen!

MEN

Jag vill ta detta tillfälle i akt att sända en liten riktad önskan till några i min omgivning...
Du får själva känna huruvida det vederbör dig eller inte.

Min läkare har varit tydlig med några saker.

- Jag får inte stressa!
- Jag måste prioritera att äta minst var 4:e timma.
- Jag måste ta allt i halvtempo och inte rusa på som jag brukar.
- Jag måste vara sjukskriven och återhämta mig resten av veckan.


Läkaren sa upprepade gånger att han tycker jag har haft änglavakt. Det kunde gått riktigt, riktigt illa. Jag har tagit åt mig läkarens ord och även hans råd.

Jag har försökt vara tydlig till min omgivning de senaste veckorna (och då visste jag ju inte ens HUR illa det var) om att jag inte kan gå på som jag brukar, jag har sagt till min omgivning att jag inte kan utsätta mig för stress eller liknande eftersom jag är sjuk.

ÄNDÅ ringer sig telefonen varm där folk beklagar att jag är sjuk men ändå fortsätter meningen med saker som:

"Skulle du bara kunna fixa ..."
"Jag vill bara ställa några korta frågor om "
"Hur har du det med tid den och den datumen"
"Jag bara undrar när du skulle kunna hjälpa mig med.."
" Vet du vart man kan hitta noterna till..."
" Kommer du vara med på ...och skulle du då kunna..."
" Vet du om du skulle kunna spela på..."
" Det tar bara en liten stund...så jag tänkte höra med dig om..."
"Hinner du fixa..."


OCH SÅ VIDARE!

Jag är ledsen att behöva säga det, men snälla sluta ring mig i liknande ärenden som ovan!!
Jag är sjukskriven veckan ut och det finns en anledning till det!!


Tanken med min sjukskrivning är att jag ska återhämta mig och bli frisk. För att jag SEDAN ska kunna hjälpa till!! Men inte nu!
Jag behöver vila, återhämta mig och bli frisk igen. Ni som känner mig vet så väl hur svårt jag har att säga Nej. Så det innebär att jag oftast svarar på ovanställda frågor och gör saker trots att jag egentligen inte orkar.

Så till den det vederbör: Låt mig få vara sjukskriven och låt mig tillfriskna!

Jag uppskattar verkligen alla fina, stärkande och underbara samtal från mina vänner och bekanta!! Det är underbart att ni bryr er!!! Verkligen underbart!!! Det betyder otroligt mycket för mig!! Det värmer och det stärker!!! TACK till alla som bryr er!!!

Jag hoppas VERKLIGEN att inte fel personer tar åt sig mitt ilskna blogginlägg!

Nu ska jag fortsätta mitt tillfrisknande med norra Europas största kopp kaffe!!

All frid till Er
//Christine

Men ni som hör av er för att samtidigt prata om annat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0