Jubileum!!! Inlägg 100!!!

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG OCH INLÄGG NUMMER 100!!!!

Det är inte klokt!! Hundra inlägg...  Det är många ju!

Jag funderade på vad jag skulle fira detta med, men mest av allt funderade jag på "Vad i hela friden ska jag skriva om i detta högtidliga blogginlägg"??

Självklart ska jag göra utdrag ur gamla inlägg... Lite sånt jag fastnar för när jag ser tillbaka.

Varsegod, här kommer en kavalkad a la Akryl - En bohems äventyr och vardag!

2009-10-30
(Ur det första inlägget):

"Jag fick tända en lampa klockan tre.. nu ska jag tända några ljus också... För jag har vinterfeeling!"

2009-11-09:

"
Du betyder så otroligt mycket för mig och jag finner inte ord egentligen.
Tack för att du är just  precis den du är!!
Jag skulle kunna skriva flera mil av text för att beskriva det utrymme du tagit i mitt hjärta men... det är nog onödigt.
För det finns en liten mening som förklarar och beskriver allt.
En mening som så ofta missbrukas.
Men inte nu.

Jag älskar dig!"

2009-11-13

"Men inom mig rasade en flod av frustration, vrede och sorg. Visst, den gråtande mannen framför mig hade ett förflutet fyllt av småbrott och likande. Han var dömd och straffad för sina brott. Men vem straffar dom som får honom ligga sömnlös på nätterna pga av att dom skrattar åt ( inte med) honom? Ingen. Det är uppenbarligen inte så farligt i vårt samhälle. Det är ju "bara en gammal A-lagare" Eller?"

2009-11-18

"Jag känner en kvinna som för mig speglar moder Theresa i vår lilla stad. Hon sticker inte ut eller tar plats. Hon verkar i det tysta. På ytan är hon en tyst, tillbakadragen kvinna som sällan höjer rösten eller vill synas på varken det ena eller andra sättet."

2009-11-23

"Vilse...

Jag måste leta upp mig själv snart...."

2009-11-25

Ingen av de omkomna hade livshotande skador (Istället dog de av...??)

Dagen: Lam pojke bortsprungen. (Hur lam var han sa du?)

Huset som brann ned till grunden blev totalförstört. (Nähä...?)


Metro: Yrkesmördare misstänkt för mord. (Vadå, han gjorde ju bara sitt jobb!!)

Tre greps för våldtäkt på Finlandsfärja. (Hur stor är sannolikheten att det finns TRE män som tänder på Finlandsfärjor?)


2009-11-27


"Martin Luther sa:

När jag kommer till Himlen kommer jag förvånas över tre saker

-över att vissa är där som jag absolut inte trodde skulle vara där

-över att vissa av dom jag trodde skulle vara där INTE är där

-över att jag själv är där
"


2009-12-04

"Men detta går över mitt förstånd."

2009-12-08


"En vän till mig... och arbetskamrat har lärt mig att "När jag lever, rör mig och andas - då är jag en bön".

Jag har funderat lite kring det."

2009-12-20

"Nu har mina tankar vaknat, fått röra sig fritt och rotat sig... Nu ska jag bara resonera med mig själv lite också. Se hur jag ska göra med dom.

Klockan är bara 7. Känns som jag varit vaken i en evighet."

2009-12-27

"Det va så året började och eftersom ord är överflödiga och inte räcker till för att beskriva denna surrealistiska händelse så låter jag några bilder tala istället."

2010-01-07

"För livet är underbart och jag den dagen vår Herre bäddar pinnsoffan åt mig så jag sannerligen ha levt så mycket det bara går!!"

2010-01-23

"Vi kompletterar varandra. Våra olikheter är också en gåva. En av de största."

2010-01-29

"Som med alla dikter så väljer man själv hur man vill ta den till sig ... OM man vill ta den till sig vill säga..."

2010-02-03

"Om jag fick leva om mitt liv, så skulle jag försöka begå fler misstag i mitt nästa.

Jag skulle inte försöka vara så perfekt, jag skulle slappna av mer."


Jaa.. Det är sanslöst!! 100 inlägg!!! Så roligt det varit. Det har gått upp och ner i humör och livssituationer. Men det är ju precis det som är livet!!

 

Tack till Er alla trogna läsare!! Ni värmer mitt hjärta!!

All Frid

//Christine


Kommentarer
Postat av: Helene

GRATTIS!!!!! Nu förväntar jag ju mig att du bjuder på tårta förstår du väll.hihi!!

2010-02-03 @ 21:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0