Varför vänta?

Jag blir lite starkare för varje dag. Det är skönt! Blev sjukskriven i förrgår eftersom jag fått näringsbrist i samband med problemet med mjälten etc.

Känns konstigt att vara sjukskriven. Men jag vet ju att det är viktigt! Jag måste återställa mig så jag blir helt frisk nu och det tänker jag göra för det finns så myckt liv att leva!

Problemet med mig är att jag avskyr att vara begränsad i mig själv och det blir jag ju i och med att jag inte orkar som vanligt. Men jag vill desto mer. Och jag ser ett gyllene tillfälle att utnyttja denna tiden som sjukskriven till att gör just precis det jag vill.

Jag kom att tänka på en sak i morse. Vi väntar för länge på att leva. Vi väntar för länge på att använda våra medel och möjligheter till ett fantastiskt liv.

Hur många känner inte till "fenomenet" av att många köper fina kläder och hänger dom i garderoben för att ha till "ett speciellt tillfälle".

Varför kan inte det speciella tillfället vara idag? På jobbet? I affären? Eller när som helst och var som helst!

Varför vänta?


Varför inte ha det bäst så ofta man bara kan?

Och ni förstår säkert att jag inte bara menar kläder... utan livet i sig självt!

Nu ska jag ringa en vän som jag älskar och som alltid lever sitt liv till fullo. En vän som inspirerar mig mycket på många plan; kreativt, filosofiskt och vardagligt!

Sedan, när jag är stärkt av inspiration ska jag fortsätta utveckla denna tankebana och såsmåningom ha fredag!

Känner att det är viss risk att jag måste blogga av mig lite senare.. Vi får se!

Frid till er och ert liv vänner
//Christine





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0