En ny tid

Det börjar en ny tid imorgon.

Ett nytt äventyr, på en ny väg, med nya mål i sikte.

En väg med alla dess inslag. Vackra blommor, underbara möten, ljuvliga sinnesupplevelser, taggiga buskar och farliga djur.

Det kommer vara en väg som går över kullersten, genom eld, vatten, drivis och genom soliga dalar, hisnande fjäll och mjuka fält.

Det kommer vara en väg där jag kommer möta nya upplevelser, nya insikter, nya sidor av mig själv, nya sätt att hantera skratt, hicka, trötthet, eufori, engagemang, gråt, undran, förvirring, asgarv, aha-upplevelser, intängdhet, prestationsångest, hoppfullhet och nya stigar att vandra på.


Hur jag än vänder och vrider på det kommer det stärka mig. Ge mig erfarenheter jag kan luta mig mot i resten av  mitt liv.

Och alla erfarenheter man kan lära sig av är bra!

Jag vet t.ex. att det är en ypperlig lösning att grilla sina fötter över en engångsgrill (med sockan på foten) om man drabbas av en hiskelig frysattack av fötterna i 13 minusgrader samttidigt som en vind som inte lät sig stillas utan istället spädde på den isande kylan ätter värre...
Då lärde jag mig nåt..
Grilla fötterna! För det hjälper!!

Nu vet jag inte vad jag ska grilla imorgon.. Risken är att det är undertecknad som kommer bli marinerad, grillad och slutligen bedömd!

Det får vi se!!

Nu är jag trött... Jag har mycket i mitt huvud.

Det har landat tankar under kvällen som jag inte var beredd på.

Dessa måste bearbetas...

Utvärderas....

Beslutas kring....

Och landas i....

Tack gode Gud för morgondagens hektiska schema!!!

Men först sova...   först sova!

Friden
//Christine



De

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0