Gör det ändå!

De flesta som känner mig vet om att jag har en kristen tro. Nedan är en text som för mig beskriver hur jag önskar att kunna leva. Det är allt annat än lätt. Och man får inte ge upp att vandra mot målet - för man ramlar ofta. Men detta är min strävan.. kanske kan man nå fram nån gång!

 

Gör det ändå

Människor är ofta oresonliga, illojala och egoistiska - förlåt dem ändå.

Om du är generös kommer du kanske att anklagas för själviska motiv - var generös ändå.

Om du är framgångsrik, kommer du få falska vänner och sanna fiender - var framgångsrik ändå.

Om du är ärlig och uppriktig kommer människor kanske att utnyttja dig - var ärlig och uppriktig ändå.

Det du tillbringar år med att bygga upp, kan någon annan rasera över en natt - bygg ändå.

Om du finner frid och lycka, kommer kanske någon att bli avundsjuk - var lycklig ändå.

Det goda du gör idag, kommer kanske vara glömt imorgon - gör gott ändå.

Ge världen det bästa du har, och det kanske inte räcker - ge det bästa du har ändå.

För i slutändan är det här en sak mellan dig och Gud - det var faktiskt aldrig en sak mellan dig och dem.


FRID till er
//Christine


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så otroligt genomtänkt som person så man vill bara krama dig..../J

2010-01-22 @ 18:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0