Kreativ längtan!

Det har hänt mycket dom sista månaderna.
Stora händelser i mitt liv. Både underbara och tunga.
Kanske har jag reagerat med att bli tystare än vanligt. Och jag har varit trött. Jättetrött och inte särskilt företagsam alls.
Tvärtom. Orken har inte funnits mer än till det nödvändiga.

Jag har försökt hålla mitt humör uppe och det har funkat bra. Fast det har varit ett lock på kan man säga... Åh så svårt att förklara.

Allt detta har retat mig lite.. Stört mig! Jag brukar inte vara sådan och jag tycker inte om mig när jag är på det sättet. Med lock på alltså!

Men nu börjar jag komma tillbaka till mig själv. Det har skett med en rasande fart de sista dagarna. Kanske var torsdagen en vändpunkt? Kanske fick jag den sista puffen åt rätt håll senast igår?

Locket har lyfts och jag känner att lusten är tillbaka igen.

Lusten att ta tag i saker. Att sätta nya mål och drömma nya drömmar. Reda ut det som tynger mig och kompensera det jag kanske har missprioriterat och/eller inte orkat rätta till.

Nu är längtan efter skapandet tillbaka. Tankarna yr som en höststorm och det känns så bra.

Jag känner att jag måste prioritera något utanför alla måsten och alla förpliktelser. Göra något som ger kraft och inspiration till att behålla den brinnande lusten att möta nya mål och drömmar.

Jag bär en kreativ längtan, helt enkelt!

En längtan efter att spela igen. Att vara DÄR i musiken och allt annat får stå åt sidan för en stund! En längtan efter att skriva. En längtan efter att stanna tid och rum en stund och bara vara i skapandet. Bland vänner. I det jag brinner så mycket för. Att samla kraft för att kunna hålla locket borta! För det är inte jag!!

I den kreativa längtan finner jag så mycket!

Jag inspireras av att se och höra allt Marcus gör inom sitt skapande. Det är helt fantastiskt!!

Till veckan startar mina körer igen. Och jag längtar efter att få inspireras av alla där! Av alla i Sarons Liljor och av alla i Glory! Att få höra hur deras ledighet har varit och vad dom gjort. Att få rossla liv i allas våra nu ledighetsskrovliga stämband och tillsammans skapa en gemenskap i musiken. Fantastiskt!!!

Och dom nya utmaningarna!

PLUS-kören, och Fridaskolan. Alla eleverna och deras glöd....

Så mycket kraft i dom alla och så mycket det ger mig att få välsignelsen att vara en del av deras liv!

Jag har en kreativ längtan och det gör mig så glad och stark!

Det är skönt att locket har lyfts och att jag börjar närma mig mig själv igen!

Frid älskade vänner
//Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0