Life is beautiful

Livet är underbart!

Ja, hur jag än vänder och vrider på det så ÄR det underbart.

Det innebär inte att allt som händer är särskillt underbart.. inte alls!!

Men själva livet är det!

Idag snackade jag med en kille som såg väldigt sliten ut. Han såg ut som ett vrak. Men han log. Ett glatt vrak!
Jag frågade hur det var med honom. Han svarade att han var lycklig! Han hade precis kommit  från NÄL. Han hade blivit pappa, till en liten flicka på 45 cm och  2500 g, några timmar innan och åkt raka vägen till jobbet. Så visst var han trött...

Livet är underbart!

Inte allt som händer... verkligen inte. För det händer massa hemska och jobbiga saker...

Men själva livet är det... 

Jag är bortskämd så det osar om det med massor av underbart liv!!

- Min son säger, trots att han är 17 år, att han älskar mig inför sina polare...

Livet är underbart!

- Jag har precis käkat mat och slappar i soffan framför bloggen och hör Marcus öva gitarr i sitt rum

Livet är underbart!

- Jag har världens fulaste och men ändå fungerande händer som kan spela , måla, kasta snöboll, klappa en kind, hålla i en penna, hålla i en hand och i en massa annat....

Livet är underbart!

- Jag har en jobbigt övernevös hund som heter Holger och som somnar bredvid mig på kvällarna och som alltid ser på mig med ögon som talar om att vi behöver varandra! På ett sånt där matte-Holger vis...

Livet är underbart!

- Varje morgon kan jag sitta i den tysta lägenheten och lyssna på mina egna tankar och drick morgonkaffe

Livet är underbart!

- Jag har vänner som aldrig sviker mig!

Livet är underbart!!

- Jag är kapabel att älska och att älskas!

Livet är underbart!

- Jag vet ingenting om morgondagen - egentligen!

Livet ÄR underbart!

Men allt som händer är inte alltid underbart...  Det kan till och med vara knäckande och svårt att hantera. Världen är elak ibland. människor är elaka ibland. Jättedumma!!

Bara jag kan ta ansvar för hur jag bemöter det... och när jag somnar så somnar jag i en varm säng..

Därför är livet underbart!!

Och ännu bättre.... i rummet bredvid somnar Marcus...

...och han ligger också i en varm säng.. och blir han hungrig så finns det alltid nåt att äta!!

Livet är underbart!

Vi lever vänner..

Det är så lätt att glömma bort i vår kalla värld.. Men vi lever.

Nikki Sixx... en av mina idoler.. Tog sig ur ett mycket tungt missbruk. Han var t.o.m. kliniskt död vid två tillfällen. Men livet valde honom tillbaka.

Han har skrivt en låt som är underbar och som beskriver så väl det jag försöker säga. Klicka på låtens titiel så kan du lyssna på Youtube.. om inte.. läs texten!! Och begunda!!

För livet är underbart och jag den dagen vår Herre bäddar pinnsoffan åt mig så jag sannerligen ha levt så mycket det bara går!!



Jag vet inte vad som händer imorgon... därför måste jag leva idag!!

Tomorrow

Where ya gonna be tomorrow?
How ya gonna face the sorrow?
Where ya gonna be when you die?
'Cause nothing's gonna last forever
And things they change like the weather
They're gone in the blink of an eye

Just look at yourself, can you see where you are?
Look at yourself, now you can't hide the scars
Just look at yourself 'cause there's nowhere to go
And you know

Tomorrow
You're gonna have to live with the things you say
Tomorrow
You'll have to cross bridges that you burned today
Tomorrow...
And everything you do, it's coming back for you
You'll never outrun what waits for you
Tomorrow.

And are you terrified by sadness
And have you given into madness
You're running out of places to hide
'Cause everybody's got a reason
To justify how they're feelin'
Maybe you should open your eyes

Just look at yourself, do you like what you see?
Look at yourself, is this how it should be?
Just look at yourself, 'cause there's nowhere to go
And you'll know

Tomorrow
You're gonna have to live with the things you say
Tomorrow
You'll have to cross bridges that you burned today
Tomorrow...
And everything you do, it's coming back for you
You'll never outrun what waits for you
Tomorrow.

Are you waiting for the reason to change?
Are you waiting for the end, has it came?
Nothing's gonna stand in your way...

Just look at yourself, do you like what you see?
Look at yourself, is this how it should be?

Tomorrow
You're gonna have to live with the things you say
Tomorrow
You'll have to cross bridges that you burned today
Tomorrow...
And everything you do, it's coming back for you
You'll never outrun what waits for you
Tomorrow.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jag håller med dig, även om mina känslor inte känner som jag vill.

Du är klok o vis Christine. Dina ord i din blogg betyder mycket för mig.

Det stormar, men jag hoppas på stiltje. Så småningom. Kanske.

Kram

/

Gunilla

2010-01-07 @ 20:03:27
URL: http://sockersaltochcitron.blogspot.com
Postat av: Helene

Återigen kommer du med kloka tankar ord!! Det här behövde jag.. Kramen o sov gott kära syster <3

2010-01-07 @ 20:27:40
Postat av: Christine

Tack för så himla fina kommentarer!!! Det betyder så mycket för mig!!!

KRAM <3

2010-01-08 @ 08:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0