Livsinventering

Det är dags för inventering.

Intressant, svårt, närande, givande, oroande, utvecklande, lugnande och så jätteviktigt!

Men det krävs massor av mod!

Jag är inne i en livsomvälvande fas i mitt liv just nu. Det stormar... Mycket nytt händer och mycket måste ses över och stabiliseras.
Det känns viktigt att inte försöka fly från detta. Att möta, strukturera upp tankar och livet självt är jättejobbigt men viktigt.

På ytan kan det kännas bra. Om man inte stannar upp. Man accepterar läget på nåt vis. Men om man stannar upp och rannsakar sig själv så finner man massor av saker som behöver dammas av, repareras, tas bort, ställas fram, konserveras, visas upp..ja.. listan kan göras lång.

Det centrala och absolut viktigaste är att man samlar mod för att möta sig själv. För det är nog det svåraste man kan utsätta sig för.

Man lever i sin vardag och i sina rutiner. Av ren vana hamnar man i ett monotont tunnelseende som kan vara både på gott och på ont.

Men igår kväll när jag hade gått och lagt mig så började jag fundera. Jag försökte (trots att hela mitt väsen stretade emot) att avslöja så mycket jag bara kunde inom mig själv som behövdes restaureras och ta tags i... Ingen lätt match att gå...

Det blev många tankar... Många insikter...



Men det är jag och endast jag som kan möta det.. se det och hantera det... Det? Ja.. mig!

Rätt snart blev det tydligt. Det handlar mestadels om prioriteringar. Rätt fokus!
Vad är vikigast NU...?
Inte förra månaden.. NU!

Jag ska fortsätta att fundera ikväll och finna en plan för varje troll som jag tycker borde hanteras.

Livet är så fantastiskt!!! En sån gåva.

Vi, jag, du... alla... felprioriterar ofta av ren vana..  instinktsmässigt!

Jag skulle kunna finna timmar av försvarstal för detta... Men om man ser på det med den där hårda blicken så är det bara att konstatera: Det är inte ok!

Troll och oknytt har inget där att göra... Inte ens vanetroll... eller trygghetsknytt.. Bort med dom. Och varför vänta?

Jag lever NU! Jag älskar att leva!! Jag är så magnefikt rikt välsignad så visst ska jag uthärda att möta mina troll och oknytt.. En baggis i det stora perspektivet!

Nej, vänner och fränder, nu har jag inte tid med er mer. På TVn har det precis börjat en bra film som jag ska avnjuta med min underbara son!

Fram med chips, bullar och annat onärande... Nu ska det krypas ihop i soffan.. värma oss under samma filt och bara vara.. Bara leva utan den minsta tanke på inventeringar och annat trollskt och oknyttigt!! Det tar jag senare ikväll...

Livet ÄR rättvist - ofta!!

Frid
//Christine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0