"To much rock ´n roll for one hand!!"

Idag bloggar jag till "mina" Rockers / Gullegrisar på Fridaskolan och det känns som om det finns hur mycket som helst att skriva om tiden vi haft tillsammans.


Jösses så kul vi har haft! Det har varit en väldigt lärorik tid för mig och Ni har givit mig enormt mycket.

Jag kan fortfarande inte namnen på de flesta av er - men det visste jag redan från början.
Däremot så har jag stenkoll på era ansikten och jag tror jag har fått en hysad koll på vem som döljer sig bakom varje utseende.
Dom ni ÄR  - det är betydligt viktigare för mig än vad ni heter.


Hur ska jag summera tiden då?

Jo, om ni har koll på begrepp som "Döva grodyngel", "Jimmie Hendrix", "Sagostund", "Nattens drottning", "Genrer", "Rocknroll-muskel", " Ba bibaa ba boooba baaa biiiba baboooba"  och "vårskrik" DÅ har vi nått målet!



Några av vårens höjdpunkter:

- När vi släckte ner musiksalen och tände levande ljus och hade sagostund.
Det var helt tyst... inte ens ljuset/ ljudet från någon mobiltelefon störde... Då säger någon: "Ehh.. är det inte musik vi har? och i sådana fall ... vaför sitter vi i mörkret och berättar sagor?"

(TUR att just denna Rocker fattade grejen i slutet på sagan. För visst hade det med musik att göra? ;-) Och det var myyyyys!!)



- När vi tävlade i vårskrik
- OBS ingen segrare korades. En omöjlig uppgift eftersom ni rockade på olika sätt och grymmebra!






- 6:ornas Michael Jackson show. Det brann i knutarna innan premiären och käraste nån va duktiga dom var när det var dags för uppvisning!!



- Alla fantastiska diskussioner
kring ämnen som fildelning, hur man genomför en konsert från början till slut, låtskrivande, yttrandefriheten i låttexter och "pussas gör man på rasten!" ;-) och massa, massa mer... Vi har hunnit prata om mycket!



Jag inser att jag inte kommer kunna dela alla minnen... Då blir det en roman istället för ett blogginlägg...

Jag kommer sakna er alla oerhört mycket och på måndag börjar jag på mitt "valiga" arbete i kyrkan igen och ni är alltid välkomna förbi och hälsa på.



Flera av er kommer jag ju träffa antingen som blivande konfirmander eller konfirmandledare. Det känns himla bra!!



Till sist...

Minns ni vår första lektion tillsammans? Jag berättade samma saga för alla klasser. Jag tänker inte berätta den här för jag tror att ni minns den. Vi har pratat till och från om det under hela terminen.
Det sagans poäng säger är det viktigaste jag vill ni ska minnas och ta med er från alla våra lektioner tillsammans:


"Var döva grodyngel!"




En miljon kramar till var och en av er och ni är alla "To much rock ´n roll for one hand"!!


Jag kommer sakna er!!


Frid
//Christine












Kommentarer
Postat av: Linn 8:an

du är den bästa läraren på hela skolan! kommer sakna dig rocker!

2010-06-10 @ 10:04:30
Postat av: erika 8:an

Vi kommer aldrig att glömma dej som den grymmaste läraren på fridaskolan någonsin! Är säker på att alla kommer ta efter ditt råd och vara döva grodyngel och sen kommer världen svärma över av vi fridaelever som tar över världen. Tack så mycket för tiden som vi fick ha dej. Kram <3

2010-06-10 @ 10:32:18
Postat av: Lina (7:an)

Jag kommer sakna dig asmycket!!!!

2010-06-10 @ 13:48:22
URL: http://linaloveli.blogg.se/
Postat av: IDA

Du Är Bäst Christine <3

vi kommer sakna dig

2010-06-10 @ 14:35:59
Postat av: liselott 7:an

jag (och jag pratar nog ifrån hela klassen) kommer sakna dig jättemycket. vi har haft ett underbart kul år med dig och jag har lärt mig mycket. du har varit den bästa läraren! stora kramar till den stora rockern. <3

2010-06-10 @ 19:29:43
Postat av: AMANDA 8:AN

Christine du vara bara för bra ! kommer sakna dig både i skolan och på konfan, men du får ha de så bra,på återseende rocker <3

2010-06-10 @ 19:42:32
Postat av: Marcus Larbring (sonen)

Gud vad roligt vi hade på Konserten vi körde, Vilket jobb jag la ner på den och gud vad 6orna kunde sjunga bra. Första gången jag någonsin haft hand om en kör, Det är en erfarenhet jag aldrig kommer glömma tack så mycket Friskolans 6or för en "JÄVLIGT" Grym körsång :) tack Morsan för att du haft ditt kära temperament i schack det måste vart bra elever där :) jag vet att du har lärt ut dessa elever precis som du har lärt mig i hela mitt liv tack gode gud att just du blev min mamma



ÄDAHMH Fråga mig vad det betyder så kan jag berätta

Din "fantastiska" son Marcus :)

2010-06-10 @ 23:47:48
Postat av: Christine Larbring

Vilka fantastiska kommentarer... Gissa vem som behöver en näsduk att snyta "Pomperipossanäsan" i?



Det kommer bli TOMT utan er elever. Visst är det tur att Uddevalla är en sån liten inskränkt stad så vi kommer springa på varandra... FORTSÄTT med alla kramar för jag är en kramig sort... och jag trivs väldigt med att krama er!!



Marcus: hahahaha... Vilken kommentar. Underbart!! Hahaha... Vilken välsignelse att vi fick varandra till varandra!!! Älskar dig mitt hjärtas allt!!! Aint no mountain high enough!!

2010-06-10 @ 23:55:42
URL: http://akryl.blogg.se/
Postat av: hanna 7:an

christine, vi kommer sakna dej något enormt! du har vart den bästa, rockigaste, roligaste läraren genom tiderna.

känns inte riktigt rock 'n roll att du ska sluta men lycka till i framtiden och kom gärna och hälsa på!

Kram Hanna i 7:an :D

2010-06-11 @ 08:43:08
URL: http://shakeyshakey.blogg.se/
Postat av: bella

Kommer att sakna dig såhääääääääääääääääääääääääär mkt! BÄSTBÄSTBÄST!

Ses i UA-kyrka när ja ska konfirmera mig :D

/ Isabel i 7:an

2010-06-13 @ 13:42:28
URL: http://bellapellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0