Bestyr och sol i frisyr!

Det är så skönt att vara tillbaka på jobbet i kyrkan!

Jag känner mig verkligen trygg, rofylld och inspirerad där.

Det var en fantastiskt bra tid med eleverna på skolan och jag saknar dom redan så mycket, men att ha två jobb rekomenderar jag inte!!

Nu är Larbringskan på väg in i ett enda jobb- fokus igen och det känns underbart.

Jag storstädade kontoret igår. Med allt vad det innebär. Slängt enormt mycket saker som jag sorterat ut ur pärmar, lådor och bokhyllor. Så möblerade jag om lite och det blev verkligen jättebra!! Nystart på jobbet med ny möblering - Me like!!

Jag ser så mycket fram emot hösten. Konfirmander, konfirmandledare, övriga barn och ungdomar där, Liljor, alla speltillfällen, gudstjänster, möten med människor och massa annat jag inte kan skriva här ännu (även om jag önskar att jag kunde). Tack gode Gud för mitt jobb!!! Tack gode Gud för mina arbetskamrater!!! Jag inser verkligen hur bra jag har det!!!

Fast först ska det vara sommar!!!  Sommarn är ju här nu och käraste nån så mycket jag älskar det!! Vill inte gå in!! Villa vara ute hela tiden och bara andas sommar, sol, hav, luft och värme!!

----

Det var en intensiv men rolig dag igår.

Först frukost och hejdåkramar x 3 sedan drabbades jag av ett mycket välkommet litet anfall av kreativitet. Ala målargrejerna åkte fram... så insåg jag att just de två färger jag behövde mest var jätteslut! Så... jag drog en stilla suck och den där kreativiteten fick vingar och flög iväg!

Så efter dush och mummning så flanerade Fröken Jag iväg till La Körka och intog mitt kontor. Så började fejandet. Åh herregud va jag fejade. Det sorterades i alla pärmar, lådor och allt man kan föreställa sig. Majbritt, städerskan på jobbet, tittade in och log ett brett leende där hon såg mig så i kaoset och sa: "Det finns säckar inne i städrummet... stora säckar..." och så fortsatte hon "Är du klar innan halv fyra kan jag hjälpa dig att bära ut dom."
Vid det aktuella tillfället var klockan ca 09.00. Hmmm... Hon måste trott att jag sod inför en omöjlig uppgift med alla dessa enorma mänder papper, note och annat som jag sorterat  ut och lagt i en oprydlig jättehög på golvet.

När klockan var 12 så började jag skönja ett hopp om att jag faktiskt skulle kunna vistas i mitt kontor igen på ett normalt och prestationsgynnande sätt. Den oprydliga högen på golvet var anmärkningsvärt ännu oprydligare och enormare än tidigare men nu var också ALLT sorterat och inte hade lämnats åt slumpen.
Det är inte klokt vad man samlar på sig...

Då var det dags för lunch. Jag mötte mysiga och gosigaste Helen och så småning alierade sig underbara bästaste Pernilla till vår lilla trupp.
Pernilla var väldigt orolig över att hon inte var nervös. Ja.. för hon skulle tatuera sig och då ska man vara nervös, sa hon. Men strax innan hon begav sig till Farbror Färgnål så flinade hon stort och konstaterade att  "Nu var hon äntligen nervös och allt i sin vanliga ordning"!
Ser fram emot att se det färdiga resultatet idag.

Marcus och Pernilla ska ha spelkväll i afton och jag hoppas verkligen hon inte har för ont. Det är ju inte någon liten tatuering som gjorts...
Mackan får försöka var gentleman och hjälpa henne så mycket han bara kan!!

Efter lite andra bestyr ställde jag in mina apostlahästar på siktet: Fridaskolan.

Där hämtade jag upp Eskil och liv som var stolta segrare i en Olympiad som fritids anordnat.
En fanfar för dessa två mest bästa och rockiga segrare!!!!











Eskil och Liv följde med mig till jobbet och vi gjorde en upptäcksfärd bland allt som dom kunde greja med där.
Efter vi besökt lekrummet, KU-källaren och TV-spelslyan så blev biljardborden det segrande alternativet för en stund.

Men märkligt nog så blev det varken biljard, guitarhero eller bioduk som blev slutvalet. Nope! Istället fick jag slänga papper i säcken till de ljuva tonerna av ett nystartat band där de två instrumentalisterna intensivt rockade loss på Kazoo. Liv valde att då och då alternera med gitarr som kompinstrument. Det var tydligt att de unga tu bar på en dold Kazoobevåvning!!

När säcken var slängd och St.Mikaelsgården larmad drog vi till lägenheten där Marcus hällt ut sig i en soffa och lyssnade musik. Så småninom pep Eskil och Magnus till fotbollsträning och jag, Marcus och Liv hängde i lägenheten och fixade mat och målade.

Det var en intensiv dag. Men mysig.

Nu ska jag snart till jobbet och fortsätta med min höstplanering som fick stå åt sidan igår för städningen.

Avslutningsvis lite suddiga bilder från i förrgår då jag, Magnus, Marcus, Rebecka, Eskil och Liv drog till Skeppsviken och grillade/ badade. Så himla mysigt!!



Fridens till Er denna ljuva sommardag!!
//Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0