Att göra en typisk "Christine"...

Vilken underbar dag!!

Solen värmer och trots att det blåser ute är det lite svårt att gå in.

Kom precis hem. Jag, Magnus och två av hans barn har varit på strandpromenaden och grillat korv. Solen gör att man kommer till fullt liv igen. Det var så skönt att bara vara i lugnet, livet och i solen!

Hopp om vår!!!
Äntligen hopp om vår!!!

I måndags kväll hade jag och sonalyckan myskväll med film och massa godis... Underbart med fredagsms på en måndag. Det borde man göra oftare!!
Vi kollade på Bröllopsfotografen - en jättebra film!!

Jag var dödstrött efter filmen och trots att jag är i en kreativ perood så orkade jag inte vara uppe så länge underligt nog. När klockan var elva så gick jag och la mig men först så påminde jag Marcus om att inte vara vaken för sent. Det  skulle han inte, svarade han.
Klockn tre vaknade jag av att Marcus smög förbi (Holger skällde för full hals) och inte ville bli påkommen med att ha varit vaken bedrövligt sent. Jag konstaterade trött att det inte var läge att ta en diskussion om det just då..klockan tre på natten.. utan bestämde mig för att ta det på morgonen istället.

Innan jag stack iväg till jobbet så väckte jag Marcus som släpade sin synnerligt trötta skapelse till vardagsrummet och så slängde han sig i en av sofforna med en tung suck!!
Mycket trött herre, vågar jag påstå.
Jag sa till honom att han ite under några som helst omständigheter fick somna om. Då skulle han försova sig och han är omöjlig att väcka via telefon om han sover.
Han svarade att han absolut skulle hålla sig vaken och så suckade han och påminde mig myndigt om att han faktiskt är 17 år och kan ta ansvar.
"BRA" sa jag. "Då litar jag på dig och på att du kommer i tid til skolan!"
"Jajjemän..." belv svaret.
Just denna dagen böjade Marcus sent i skolan. Kl 11.
Så jag kände mig hyfsat lugn i situationen.

En timma senare, precis innan jag skulle ha första lektionen i skolan, så ringde jag till Marcus mobil.
INGET SVAR!!!!!!
Jag kan inte med ord beskriva hur irriterad jag blev när jag trött insåg att min kära son med största sannorlikhet fallit till föga för sin trötthet och somnat om!!!
Jag ringde och ringde, och ringde, och ringde... Men utan resultat.

Jag kände hur jag bet ihop av morderlig ilska och morrande och frustrerad mailade jag hans klassföreståndare och meddelade situationen. Inte roligt alls!!

Jag kunde ju inte gå ifrån eleverna även om jag helst skulle velat kasta mig på bussen hem och väckt Marcus... så jag fortsatte ringa - men utan resultat.

Plötsligt kom jag på en idé. Jag ringde Marcus kompis Marcus F. och han visade sig vara ledig och befann sig lägligt nog i kiosken på Kampenhof. Jag kände mig rätt desperat när jag frågade Marcus F:
"Snäääälla, snääällla  kan du sticka hem till oss och väcka Marcus?"
"Inga problem" svarade dgens hjälte.

Tyvärr har vi portlås så det fanns ingen annan råd än att Marcus F skulle komma till skolan och hämta vår hemnyckel.
Det tog en evig tid innan han anlände. Han hade aldrig tidiagre varit på skolan så han hade tydligen irrat runt en stund.
Precis innan jag skulle ge honom nyckeln så ringde jag Marcus mobil igen.

Han svarade!!!!!

En lättnad blanades med min irritation och jag visste inte riktigt hur jag skulle börja min "föreläsning"...

Hyfsat irriterad säger jag:

"Herregud Marcus! Jag har ringt säkert 30 gånger. Du lovade att inte somna om så varför svarar du inte!!!??"

Till svar får jag:

"För jag har haft lektion!!!!!"

Jag ville sjuka genom jorden.

Jag hade varit på väg att vända upp himmel och hav för att få väckt Marcus.. så var han redan i skolan.

Jaja.. vad ska man säga?

Marcus gapskrattade när han fick höra morgonens scenario.

Men.. lite skämdes jag.. Det måste jag erkänna!!

Nu ska jag och Marcusi snart iväg och kolla melodifestival med någa underbara personer.

Jag längtar!!!

Frid vänner
//Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0