Måndag... igen!


Veckorna susar förbi.

Åter igen... en helg utöver det vanliga.

Har hänt så mycket men det som just nu lever inom mig är gårdagen. En helt fantastisk dag!

Jag har en förmåga att vakna så himla tidigt, även på helger. Detta skedde även igår och var dessutom väldigt pratig...

Stackars Magnus!!!!

Jag FÖRSÖKTE verkligen vara tyst... men när man har världens underbaraste människa vid sin sida i kombination med att man vet att han är synnerligen givande att snacka med SAMT att mysgosa med.. då är det väldigt svårt att försöka somna om och vara tyst!
Jag försökte, det gjorde jag... en stund.. kanske inte så lång stund men...ehh...
Det slutade i alla fall med morgonfika i sängen! Myyys!

Vi upptäckte att utomhus var det strålande sol och det krävdes inte många meningsbyten innan bestämde oss för att dra ut och andas vårluft (JA jag hävdar att våren är här nu... trots snön! Så det så!!)!

Vi drog till ett ställe som jag kallar för "Tarzanstigen". Det var sannerligen en utmaning. Och så himla roligt.
Det ligger vi havet och man KLÄTTRAR (bokstavligen) uppför en brant och när man nästan avlidit p.g.a. dålig kondis så är man tillslut framme och då är det värt mödan.
Inne i skogen har någon byggt upp en hinderbana och massa olika andra saker man kan roa sig med.

Vi grillade korv och hade himlarns mys.
Magnus var mycket nära ett nervhaveri när han i sin väldiga hunger efter korv med bröd insåg att korvbröden var puts väck! Gone! Gick inte att finna.
Det är ju inte bara att hasta sig tillbaka neför berget och branten för att leta upp korvbröden liksom... Så vi körde det spartanska inmundigandet bestående av korv utan bröd.

Vi satt och funderade på hur retsamt det skulle bli när vi senare skulle komma tillbaka till bilden och se dom retsamma korvbröden ligga och skratta åt vår korvbrödsbrist och vår glömska. Hmm..
Överlistade av korvbröd... Känns sådär!

Hinderbanan är så himla rolig!!! Jag skulle vilja påstå att vi numera kan titulera oss för rep och balansproffs i skogshinerbandeutmaning! Ja.. sant! Efter hinderbana och mera fika så drog vi oss neråt igen.
Hmm.. gissa vilka som drabbades av största förvåning när vi hittade en påse korvbröd strax nedanför branten...

Vi konstaterade att dom upptäckt att dom (Korvbrödel alltså...)blivit glömda och därför själva mödosamt öppnat bagagluckan och därefter släpat sig i desperation för att söka upp oss. Men dom gav upp vid brantens fot!! (Att korvbröden senare försökte suicidera på väg tillbaka till bilen.. det är en historia för sig... Och jag förstår om ni i läsande stund har svårt att fatta vad jag svamlar om) Roligt vad det i alla fall!!!

Hem till Magnus som sedfan fick ett ryck! Vi skulle möblera om. Detta gjorde vi hastigt och lustigt och GUD va mysigt det blev.

Sedan hämtade Magnus lite väskor medans jag hämtade lite grejer hemma.
Sedan träffade jag Marcus och gav honom lite grejer och mat som han och hans kompis skulle ha under kvällens filmmys.

Efter vi städat, tvättat och käkat middag framför tv:n så tänkte vi uppleva skräck och fasa. Vi var verkigen taggade för att bli lamslagna av kalla kårar och alla sorters hemskheter. Vi hade hyrt skräckfilm.

Men... nää...

En värdelös film!
Vi blev rädda en gång!
Inte bra betyg.

Sedan var klockan natten och det var dags att somna!!

Finns inget som att bli "omhålld" av sin älskling!!

Nu är det måndag och jag är totalt berusad av hur lyckligt lottad jag är!!!

Ikväll ska det mysas med sonen och vi ska återigen göra revolt mot måndagen och ha fredagsmys!!
Me like!! Kanske ska jag måla lite också - samtidigt!!

Frid vänner!! Denna vackra dagen i vårkänslornas och kärlekens underbara tecken!!!
//Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0