Underbart!

Det är lördag idag.

Det har varit dåligt på bloggfronten men jag ämnar ändra på detta.

Tänker tillbaka på veckan som gått. Det har hänt mycket.

För en vecka sedan åkta jag, Marcus och Magnus till mitt älskade Göteborg. Vilken helg!!! Gode Gud. Tidigare i veckan skrev jag att det inte riktigt går att finna ord för att beskriva... Men jag måste erkänna att jag då tog till en sanning med modifikation för visst kan jag finna ord. Problemet blir bara att det kommer urarta i en ordorgie som svamlar om lyckorus, kärleksfnatt och drömmar som går i uppfyllelse.
Så.. jag nöjer med mid en kort reflektion istället...

Vi åkte till min underbara Rock n roll-mormor och gick och handlade åt henne. Sedan vidare mot Frölunda torg där Marcus och Magnus blev utsatta för min euforiska nostalgitripp tillbaka till mina tonår och jag startade projekt "Nostalgitur a´la Larbrings ungdomsår. Dessvärre lät min presentation nåt i stil med:

"Där brukade vi repa, där brukade vi hänga, där var vi och lyssnade på...där bodde..där ska ni veta att många.. När jag var 15 så var vi i det där huset och.. i det huset fanns en replokan som... Så där såg inte det där huset ut förr när jag var tonåring utan då... En gång så... "

I efterhand slår det mig att det inte kan varit lätt för mina två följeslagare.

Marcus åkte tillbaka till mormor. Han skulle sova där.
Jag och älskling åkte in till stan.

Vi hade en otrolig eftermiddag och kväll. Efter vi dragit runt i Nordstan och käkat så tog jag åter igen på mig rollen som  dagens guide.
Vi drog till bästaste av bästa Rockbaren och efter det vidare till underbara Sticky Fingers.

Kvällen på Sticky tänker jag inte ens försöka förklara. Men det var nog en av de mest underbara kvällar jag upplevt.
Gud så jag älskar den människan!!

Vi åkte tillbaka till hotellet och på vägen dig konstaterade vi att vi nog tillhörde de äldsta besökarna på Sticky den kvällen.

På söndagen drog vi på stan och sedan ut till mormor för att fira hennes 88-års dag.

Jag vet inte riktigt hur jag ska summera helgen som var... Helt otrolig.

Jag är verkligen världens mest lyckligt lottade människa.

Sedan drog veckan igång. Första arbetsveckan efter sjukskrivning. Det är ingen barnlek att ta igen flera veckor. men skam den som ger sig.

Veckan har rusat fram och nu är det lördag som sagt.

Igår hade jag vänner på besök och vi hade en underbar kväll med musik, snack och bara allmän ljuvlighet i alla dess former.

Ikväll är det melodifestival med mycket viktiga personer. Längtar!!

Nu ska jag återgå til soffan ochl tavlan jag målar och fortsätta lyssna på musik och analysera texter tillsammans med min vän som intagit den andra soffan.

Frid till er alla och jag måste säga att just nu känns livet ovanligt rättvist!!
//Christine





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0