Svammelmaja är mitt andranamn!!

Jag är på svammelhumör idag!!

Känns så bra inom mig!!

Bredvid mig - en taggad son av formatet underbarast i välden som i skrivande stund DJ:ar åt mig så jag kan få ny musik att nära min ständigt, efter toner, törstande själ och ande!

Mycket bra ny musik nu!! Det gillar vi!!

Snart till farbror Doktorn (som förövrigt är en rackarns trivsam prick som valde helt rätt yrke) och där informeras om hur jag mår... Hoppas provsvaren är bra!! Klart dom är förresten... jag lever i stundens förnekelse just nu. Har varken lust, tid eller kraft till att få negativa svar. Så därför bestämmer jag nu att det blir bra besked! Sa jag!

Sedan mot jobbet. Ska skriva stämmor till PLUS-kören idag och även förberedan inför Sarons Liljor imorgon och genrepet inför söndagens gudstjänst. Är lite osäker på vilken låt vi ska repa in med PLUS imorgon. Får bestämma mig på vägen till farbror Doktorn. Men det måste bli sväng, soul och sooooool- " a little piece of grooooooovy beat"!

Sedan dagens highlight!! Ett jätterep inför söndagens andra musikhappening som "ämnar tilldraga sig på kvällstid".
Jag är fullt medveten om att det blir en utmaning - och Gud va jag ser fram emot det!!! Har haft abstinens att spela bas "på riktigt" den senaste tiden. Kan inte förklara varför elbasen står mig närmast hjärtat. Bara är ett faktum.
Så... repet får bli hur krävande och långt som helst och jag kommer bara njuta!!! Me like!!

Sedan vidare mot konfirmanderna och deras söta uppsyner. Börjar känna dom nu. Antar att det blir planering inför lördagens storträff med pastoratets alla konfirmander i Bäve. Cheeesus va roligt! Så ska vi rocka loss lite med dom nya låtarna som konfirmanderna verkar gilla.

Ligger i startgroparna med ett musikalprojekt som konfirmanderna ska ha som redovisning. Blir massa textskrivande och omarrangerande av låtar. Kul men energikrävande... eller snarare mentalt krävande. Fast tant ser fram emot det så hjärncellerna inte dammar till sig totalt! Har varit kasst på låtskrivarfronten det senaste. Fy mig! Tant får skärpa sig med det där!

Ojsan... ser att klockan är för mycket och detta innebär att Larbringskan får piska på sonen och själv handlöst ksata sig in i duschen om vi ska ha en chans att hinna till Herr Alvedon och skolan i tid!!

Glömde nämna att jag hade en urmysig kväll igår!!!!

Så frid till er mina vänner.

Frid i denna vårdag med solsken, konstant småleende, inre frid och vårkänslor!!
//Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0