Tärningen är kastad!




Magnus:
Idag är det premiär för att både Christine och jag Magnus skriver blogg,gemensamt. Varför då kan ni undra? Ja det kan ni men lusten över detta infall blev stor och skall nu genomföras. Nu sitter Magnus vid tangenterna ifall ni funderar.
Igår var det lördag och dagen visade sig vädermässigt från sin sämsta sida,innan i veckan hade Christine säkrat upp via SMHI att det skulle bli starkt solsken med värmebölja men icke!
Hur som, vi begav oss ut i bilen med en tärning för genomförande av första tärningsresan.
Vad är en tärningsresa? Jo tärningen är kastad och världen ligger klar
Första uppgiften för oss både ibland envetna personen var att samsas om reglerna.
1-2=Sväng vänster eller var det nu höger, 3-4=Sväng höger-5-6= Såklart rakt fram.



Christine:
Ja, jag kan inte nog understryka vikten av TYDLIGA och klara regler inför en tärningsresa... Annars kan rondellkriser och avfartssituationer uppstå och det är inte att rekomendera... Eventuellt kan då den myspysiga resan sluta med att man finner sig sittandes lätt förvirrad på någon form av industriområde eller likande.. Lagom mysanpysan....

Magnus :
Efter inhandling av färdkost så hamnade vi på färjan mot Lysekil.En kall vind i Lysekil är just kall men med lite lunch innanför jackan begav vi oss vidare.
Nu tog våra egna viljor över från hasardspelet och bilen styrdes nu mot Flatön och Handelsman Flink, nu hade äntligen solen börjat titta fram och frosten släppa från kroppen när benen lämnade bilen.
Efter diverse bestyr inne i Handelsboden så fortsatte vi mot Ängön



Färjan tog oss över mot Orust och hemfärden började men en shoppingsugen Christine var sugen på det stora köpcentrat, jag letade efter skor som skulle ha rätt färg men icke fastnade mest för damskor..
Nu blev det Spa i vardagsrummet med lermask modell hemsk i mitt ansikte.Då gurkan som gör gott för ögonlocken var möglig i kylen blev det istället champinjoner...färska..
Men vad gör man inte för lite skönhet.

Christine:
"Allt klär en skönhet - inget misspryder en ful...."
Jag tror jag är ännu mer kär efter denna spa-session!!!!
Bara kolla in detta!! Hur kan man INTE älska honom!!!???




Magnus:
Då klockan övergick i kväll anlände således två vänner för lite mat och dryck.De var påtagligt avundsjuka på min nya hy.
Lets go lets go ner på stan...till det enda nöjesstället i vår medelstora stad.Här fortsatte hasardspelet vid kortbordet där det visades sig att Christine var en riktigt spelhaj.
Ja kvällen övergick i natt och den trevliga dagen fortsatte.


Christine:
Proffs som jag är vid pokerbordet så såg jag till att, med ett noga påklistrat pokerfejs, förlora alla marker... Men det var genomtänkt och ren strategi såklart!!
Kanske var det just det faktum att jag inte kunde slita blicken från Magnus synnerligen djuprengjorda, rosenliknande  och jämna hy och det gjorde nog den påverkan att jag brast (men bara lite) i mitt pokerspel??




Magnus:
Vid hemgång inhandlades lite nattamat med rikligt innehåll.Christine får nedan beskriva innehållet,var nog nåt mer än E123 på tallriken
Nu blev det picknick under köksbordet:-))
När natten övergick i gryning och klockan ställdes om till sommartid sken solen in,fåglarna kvittrade,krokusen slog ut,uteserveringen spikades klart och NÄ det var mulet igen men sommartid är det NU

Christine:
Ja, det var en mystisk komposition jag beställde när jag anlände till korvkiosken... Jag peppades av två korvhandlande främlingar. Dom hjälpte mig att göra nytänkande val av nattamat. Magnus hade dock ett fokus: OST på korven!! (Det där är en helt annan historia som vi får ta en annan gång). Älsklingen bad dock om tjock korv, mos, OST och gurkmajonäs.... Det som sedan tillades i menyn blen kebabsås och vitlökssås...
Slutresultatet blev mumsan men såg bedrövligt ut!! Kolla in:



Vi bestämde oss för att campa inne. Så köksbordet förvandlades till en hydda där vi bäddade, tände ljus, käkade och så småningom somnade!!
När vi vaknade.... Det enda jag kan säga är läs tidagre inlägg!!! Min pojkvän är mästarnas mästare på att gosa!!! Så... jag håller med min älskling... Det va fasligt mulet och regnigt ute men inne - där vi låg - där har solen aldrig lyst klarare, varmare och starkare!!

Magnus och Christine:
Vi önskar Eder alla en underbar dag och all innerlig frid!!!

//Magnus och Christine  







Kommentarer
Postat av: Läsare

Hjälp! Magnus, skärp dig!

2010-03-29 @ 06:59:05
Postat av: Christine

Näää... varför ska han när vi har så hysteriskt roligt??

Man lever bara en gång vettu! Vilken TUR att man har valet att antingen ta tillvara dagen och göra den rolig, minnesvärd eller att man alternativt kan leva i samma trista gråa ström som många gör och bara nöja sig med det! Och en dag bitter inse allt man missade!!!

Frid till dig!!

2010-03-29 @ 08:25:34
URL: http://akryl.blogg.se/
Postat av: Läsare 2

Håller med "läsare"

2010-03-31 @ 12:53:49
Postat av: magnus

Så roligt att väcka tankar och funderingar hos er som inte har lust att berätta vem ni(Läsare 1&2) är. Skulle uppskatta om ni som verkar känna mig väljer att ringa eller maila mig och tycka till

För övrigt så önskar jag er en god dag

2010-03-31 @ 13:27:09
Postat av: Marcus den bäste

lägga av det ska dom inte fan vad kolt det är när en vuxen man kan släpa los som Magnus det borde vara fler som Chrestine och Magnus kör på för fan tumen upp

2010-03-31 @ 13:58:14
Postat av: RMK

Jag börjar med!

Om man nu har nått man vill säga så kan man väl stå för det och inte skicka in anonymt!



AVENSJUK! Tror jag det här är!



Tycker det är helt underbartbart att läs, det ger mig till tro till att det verkligen finns kärlekdär ut!



Lev din/era dagar som om det vore den sista!



Och!



Ångra det du gjorde i stället för att ångra det du inte gjorde!



///

RMK

2010-03-31 @ 14:34:27
Postat av: Christine

Jo, jag håller med er som vågar stå med ert namn här. Anonymt är det lätt att tycka och tänka. Men det är ju så det kan bli om man är lite osäker och inte vågar stå för sina ord. Beklagligt, men samtidigt får man ju respektera att vissa inte har mer karaktär.



Och vet ni vad... Ja, då är det inte mycket vi kan göra åt det.

Bara att fortsätta med att leva och ge och få kärlek!



DET är kvalité!!!



2010-03-31 @ 14:46:32
URL: http://akryl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0