Vågar du?


 

Utdrag ur en text jag skrev i tonåren:

 

Känn din styrka - se potential.

Varför ska man vara så normal?

Lev ditt liv i egen stolt regi.

Lev ut din kärlek - fylld av sympati.

 

Våga vara den du innerst är.

Våga leva fullt ut nu och här.

Visa världen att du faktiskt finns.

Visa att du trotsar, att du minns.

 

Att våga...

Vågar du?

Det krävs mod att leva, att ta tillfånga dagen.

Det är mycket man måste våga och bara att ta ställning kan kräva mod!

För i samma stund man vågar - så innebär det att ju att det finns något att riskera.
Eller hur?

Men vad förlorar du om du INTE vågar?

Jag tycker ofta vi väntar med att leva. Varför? Det har jag aldrig förstått... Fast ändå kommer jag på mig själv med att tänka:
"Jag ska bara..."

Går inte det där att kombinera? Jo, det är jag övertygad om.

Color  diem - färga dagen

Färga dagen idag. Våga vara den du är. Och våga väcka dig själv till livet som är NU!

Frid vänner!!
//Christine

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0