Min helg i bilder... och lite ord...

Efter ett tufft, långt men underbart startrep med musikerna inför konfirmationen (där även fredagsgruppens konfirmander gjorde en fantastisk insats) så bestämde jag, Magnus, Marcus och Pernilla oss för att ha picknick TROTS att vi avblåst den ursprungliga picknicken pga av massa blåst.
Vi hade vår egen picknick på Magnus vardagsrumsgolv.
Love it!!!!



Tiiiiidigt nästa morgon var det dags för miniorläger med allt vad det innebar.
Teater och musikövningar, godis, tacos, bus i massor, pyssle i ännu mera massor och kramkalas som avslutades med marängsviss!! Yeahhh!!
Me like!! Alot!!

På kvällen gästade Jocke det Härlska residenset och efter en sväng på Mortens var det bums i säng för att upp ännu tidigare till gudstjänsten i Sommarhemskyrkan som avslutade miniorlägret. Ungarna var jätteduktiga och fixade både teater och sånger med bravur!!!




Efter gudstjänst och miniorer var det dags för att kolla in Magnus yngsta dotter när hon hade dansuppvisning. <3

Han är så himla duktig!!! Fina tösen!!! Det gjorde inte saken sämre att jag fick krama lite på min vän Nettan som  är danslärare i Magnus dotters dansgrupp.

Sedan drog Magnus vidare för att fira sin fina sons 10-års dag!! HURRA och massa grattis till honom!!!! En sådan fiiiiiin pojke!!!!<3

Jag skulle jobbat lite hemma under tiden, men det strålande solskenet gjorde att jag inte kunde hålla mig inne.
Jag  tillverkade en termos JAVA och packade ner lite målargrejor och sedan till parken, solen, tystnaden och friheten det innebär.

Men... tystnaden bröts såsmåningom av min finaste Pernilla som alierade sig med mig och som plaserade sin välsvarvade ändalykt i det gröna gräset och var ett synnerligen nöjsamt sällskap bland färger, dukar, choklad, java och myror. 



Men sedan bar det av till kvällens happening!!! GOSPELTIME!!!

Gospelkören "Sold out" gigade på mitt jobb (Uddevalla kyrka) och utanför träffade vi två sköna bönor: Aletha och Sofie! Dessa två hot-chicks lärde vi känna när vi lirade i samma kör i körslaget. Dessutom är dom medlemmar i en gospelkör i Uddevalla som heter "Embraced" och dom kan sitt sväng, vill jag lova. Aletha har gått på samma gospelutbildning som "Sold Out" härstammar ifrån. Så hon var taggad!! Men.... Pernillas glöd fann inga gränser!!!!!! Kära nån!! Som vi rockade till gospel. Så trista svenskar är förresten...  SATT STILL i bänkarna .... och då och då försiktigt kostade på sig en liten klapp här och n ännu mindre där...
Det struntade jag, Pernilla och några andra tappra besökare i. Aletha och Sofie satte igång "the groooooovy moves" då och då med för den delen.

Pernilla var och förblev lyrisk!!!!!!!

Jag med!!

En fantastisk konsert!!!

Go "Sold out"!!!!



Det har varit kasst... åter igen... på blogglivet... men nu sörru, nu ska det försökas ändras på detta.

Frid//
Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0