Yeah! Oh, no!!

Ligger i min soffa och Holger ligger bredvid och snarkar.

I mitt huvud gör det ont. Aj och suck. Men som den tappra krigare jag är (Åh..viljet ljug) så tänker jag icke kapitulera inför detta utan försöka hålla mitt humör vid gott mod.

Jag ska fördriva min tid med en "Dagens-lista" som är så vanligt på var och varannan blogg nu för tiden (Ooops..där lät jag som om jag vore 80 år gammal...), men jag ska göra den i sann Christine-style! Minsann.

Det får bli en lista med dagens "Yeah!" och dagens "Oh, no!".

Dagens största, mest gigantiska YEAHHHH!!!! går till det faktum att jag är så rikt välsignad och lyckligt lottad med världens finaste, goaste, underbaraste och mest fantastiska människor närmast mig. Marcus, Magnus och hans barn, mamma, pappa, mormor, Emil, Anna, Alfred och mina älskade vänner som alltid finns vid min sida. I stormar och i värme!! Jag finns alltid här för er!! Det VET ni!!

Denna sången är till er och lyssna in/ läs texten - den är viktig!!

Detta är min och Marcus låt sedan många, många år så den betyder extra mycket för mig och honom.




Dagens största "OH, NO!" är när vuxna människor beter sig som om dom vore bortskämda och bitchiga fjortisar.
Pinsamt!

En sång till er:



Dagens andra "Yeahhhhhh!!" går till finaste Pernilla och älskade Marcus som gjorde min kväll igår.
Herrgud så stolt jag är över er! Ni är så begåvade på så många områden.




Pernilla: Din "Bellman" med diktrecitation var fantastiskt uppfriskande och roande. Ditt hjärta är så stort och så varmt!! Om fler var som dig så vore välden en betydligt trevligare plats att leva på!! Du rockar sis!! <3
Marcus: Jag är så stolt över dig!! Det är obeskrivligt att se vilken människa du är. Om ett halvår är du 18 år (snyftar i rörda mamma-tårar) och vet du, du är en av de mest godhjärtade och snällaste människor jag nånsin mött och det är helt fantastiskt att just jag får vara din mamma. Damn, va du rockar!!

Gud va jag längtar tills ni får spela in er redan så fantastiska låt "Forgive me" med full instrumentalsättning!! Can´t wait!!
Älskar er!!



Dagens andra "Oh, no!" är en dubbel...

1. Har en lamslående huvudvärk som håller mig hemma från jobbet där jag har såååå mycket att göra.
2. Kaffet är slut!



Dagens tredje "Yeah!" går till Magnus. Jag älskar dig!
I över sju månader har du gjort min dag till ett gigantiskt "Yeah!!!" och jag ser fram emot resten av vårt liv med allt vad det innebär och med alla det innefattar! Du är fantastisk!!




Dagens tredje "Oh, no!" går till att det är ett trist faktum att jag inte tidigare upptäckt Zubin Varla som sångare och det retar mig att jag aldrig fått se honom som Judas i Jesus Christ Superstar!!!! Gahhh!!!! Damn, I love him!!! Vlken röst!!!







Ja, det var allt för denna stunden...

Frid vänner!!!
//Christine

Kommentarer
Postat av: Magnus

Ja 7 speciella och unika månader.Känns som en lång tid men också kort tid. Det bästa är att det är massor av tid kvar till att upptäcka nya saker,nya upplevelser. Är glad över att få komma in i din och Marcus värme.Blivit så fint mottagen av din familj,föräldrar,syskon och en hel del av dina vänner,Ni vet också vilka ni är:-)

2010-05-11 @ 08:46:01
Postat av: Christine

Mitt hjärta!! Älskar dig och det gör min familj också!! Puss!!

2010-05-11 @ 09:15:46
URL: http://akryl.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Mamma mia!!! Forgive me, gav mig rysningar längs ryggraden. Helt fantastiskt! En o annan tår, trillade längs kinden. (Vilket kul uttryck egentligen, en tår trillade. Bara så där, snubblade ur ögat. Som om man kämpar emot känslorna. Och, det gör man ju allt som oftast, när jag funderar lite extra. Ett sånt här framträdande, som Pernilla o Marcus ger, gör en sårbar. Mig iallafall.Tack.)



KRAAAAM!!!

/

G

2010-05-12 @ 11:31:43
URL: http://sockersaltochcitron.blogspot.com
Postat av: nathalie taby ♥

kent - utan dina andetag.

åååherregud, låten, den e underbar.

jag älskar den!

2010-05-29 @ 18:35:03
URL: http://nathalietabys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0