Yeah!!!! Ohhhh noooo.....!!!

Ja, här sitter jag ihopvikt i soffan och stirrar på vädret genom fönstret.

Dagens väderbedömning: Nja... det kunde varit bättre. Men samtidigt sämre. Igår, t.ex. då öste regnet ner men precis innan vi skulle gå in med alla konfirmander så bestämde sig "Chefen" för att ge oss lite sol. Det va tacksamt på alla sätt och vis. Idag är det inte den blåaste himmel jag sett men jag är full av hopp... Kan bli nån liten stråle sol.

Nu sitter jag och funderar på om jag ska skriva om konfirmationen igår, men näjj, det vill jag göra när allt är klart och vi har ju en gudstjänst kvar om några timmar.

Kanske skulle jag skriva en djuplodande analys om Gummitarzan? Näjj... den väntar jag också med.

Kanske skulle jag filma mig själv med mobilkameran när jag antingen dansar lätt ballett till Lars-Kristers?  Näjj, jag har inte rätt frisyr för det idag...

Så jag gör en ny version av Yeahhh!! Ohhhh nooooo!!! (*Fanfar*)

Dagens första YEAHHHH!!!! är att jag sovit hela natten utan att vakna. Bra det!! Jag var så totalt slut igår kväll att jag nästan inte hann lägga huvudet på kudden innan det snarkades på den Larbringska sömnfronten.
Hmm.. Vad ska vi ha för klipp som symboliserar detta då? Jo, nu vet jag!! Fantastisk text!!!!!


Dagens första Ohhhhh Noooooo!!!! är det faktum att konfirmandundervisningen är över för våra två konfirmandgrupper och jag kommer sakna dom alla oerhört!!! Det är en välsignat TUR att många kommer bli konfirmandledare till nästa konfirmandgrupp!! Det är lätt att välja klipp i detta fallet. Lovely Lord, den första låten jag lärde dom och som vi körde med fredagsgruppen igår och som vi kommer köra idag med onsdagsgruppen. Åh.. blir gråtig... Vänjer mig aldrig vid att "släppa iväg" konfirmanderna!! Idag kör vi så det ryker! Denna låten är till alla er konfirmander!!! BRA JOBBAT!! <3




Dagens andra Yeahhhhh!!!! är att idag ska jag träffa Magnus och hans uuuuuuuunderbara barn som jag inte hunnit träffa så mycket denna veckan pga av alla repetitioner. Dom betyder oerhört mycket för mig!!
Av en viss anledning så väljer jag den här låten. You know!



Dagens andra Ohhhhh Noooooooo!!! är det faktum att världen växer sig större i egoism, kyla och elakhet. Vi kan ändra på det om ALLA tar ansvar för sitt eget beteende. Jag är så trött på att se mobbade elever, ensamma ungdomar som inte tycker att dom räcker till pga av vidriga kommentarer från sk. vänner, jag hatar att se hur ensamhet sprider sig som en pest bland människor och att pengar, status och materiella ting får allt större plats och värde i vårt samhälle. Bara igår fick jag 4 (!) samtal ifrån olika ungdomar som berättade om hur dåligt dom mår pga av att dom antingen är mobbade, ensamma, känner sig otillräckliga och/ eller upplever att dom inte når upp till omvärldens utseendefixerade ideal. (Och då bör det tilläggas att jag knappt hade mobilen på under gårdagen pga av alla gudstjänster och konfirmationer). Detta gör mig oerhört ledsen och jag känner en lamslående maktlöshet och ilska.
Jag önskar jag kunde ha en magiskt trollspö och *ping* förändra situationen som råder. Denna är till er jag snackade med igår men även till alla andra som känner sig otillräckliga och nertrampade, ensamma och som behandlas orättvist i dett "jämlika" land....!! Ni är fantastiska och jag är stolt över er!!! Ni vet vilka ni är!!!



Nä nu rusar tiden iväg. Sätt fart nu Larbring och in i duschen. Sedan ska det väckas 190 cm son och jaga honom i duschkabinen. Sedan hasar vi oss iväg till Uddevalla kyrka och kör den sista gudstjänsten med denna kull konfirmander. Oj.. jag kommer sakna dom så...

FRID
//Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0