Back in scilence! Dags för fjortisbloggning!!!!

Jajjamänn, nu sitter jag i min tystnad igen.

Bröt den i går men det var det värt för att kunna lägga in mitt veto mot elaka barn som mobbar en av dem som står mig närmast. Ajabaja. Då blir Larbringskan arg!

Ärligt talat, vad är det för vridet samhälle vi har nu. Uräkta klyschan - men det är värt att tänka på.

Ta bara det där med bloggarna. Ett typiskt inlägg:

"Jag sitter här i svarta jeans, linne och en vit skjorta och har jätteont i min hals"

Ok, snabbanalys av detta. Hade hon haft MINDRE ont i halsen om hon haft balklänning eller mjukisbrallor? VARFÖR ska varenda en dela med sig av stundens klädval hela tiden?

"Dagens outfit"

Jaha... och vem bryr sig? Säkert många. Men inte jag.

Men... I give it a try.... Nu ska jag försöka blogga som så många andra en kort, kort stund. Here we go:

"Jag sitter här i soffan med en av mina svart/vit -randiga målartröjor som är full av röd och gul akrylfär och svarta mjukisar och jag har lite ont i örat"

Jaha.. så... Nu då? Hur går jag vidare? Hmm.. klurit det där med att fjortisblogga. Men jag försöker verkligen nu så disssa mig inte (Observera mitt ordval "dissa").

Det skrivs också mycket om mat och vikt. Helst ska man väga 12 kg och bara äta bladspenat. Träna 8 dagar i veckan och då gärna så intensivt och länge att en arbetsdag inte räcker till.

Då försöker jag med detta också...

"Idag har jag ätit 8 Tom&Jerry-kex och drickit 3 koppar kaffe. Jag har köpt träningskort på Sportlife som jag inte använt och eftersom jag inte har dåligt samvete för det så tar jag ett Tom&Jerry-kex till samtidigt som jag tänker på att idag ska jag inte heller platta mitt hår en enda gång utan låta rufset vara "my thing" och bara helt random gå ut bland folk och bitchblicka några som jag inte känner men som faktiskt ser ut att vara bitchar. Tyvärr har vi en lånedator eftersom vår riktiga är på lagning eftersom jag sönderbloggat hårddisken."

Nja... jag känner att jag är rätt kass på det där med fjortisbloggning. Jag orkar inte heller masa mig in i något av kidsens rum för att ta bild med mobilkameran på hur jag ser ut just nu.

Man ska också tala ner någon. I kryptiska ord. Vara riktigt elak och säga något om utseendet.

"OMG jag blev typ helt chockad när jag helt random sprang på XX och såg att hon hade sidbenanpå vänser sida. NOT OK! Sååå 2010! BTW så är jag säker på att hon hade Loreals hårfärg 250 och inte 263.
Nu ska jag fortsätta kamma mig och rösta gärna på mig på bloggtävling.nu så kan ni vinna en oodiebag med massa nice saker man inte kan leva utan"

Jaha... var jag tillräckligt elak?

Jag lägger ner fjortisbloggandet... Ska sammanställa dagens fjortisblogg som hade sett ut så här:

"Jag sitter här i soffan med en av mina svart/vit -randiga målartröjor som är full av röd och gul akrylfär och svarta mjukisar och jag har lite ont i örat.

Idag har jag ätit 8 Tom&Jerry-kex och drickit 3 koppar kaffe. Jag har köpt träningskort på Sportlife som jag inte använt och eftersom jag inte har dåligt samvete för det så tar jag ett Tom&Jerry-kex till samtidigt som jag tänker på att idag ska jag inte heller platta mitt hår en enda gång utan låta rufset vara "my thing" och bara helt random gå ut bland folk och bitchblicka några som jag inte känner men som faktiskt ser ut att vara bitchar. Tyvärr har vi en lånedator eftersom vår riktiga är på lagning eftersom jag sönderbloggat hårddisken

OMG jag blev typ helt chockad när jag helt random sprang på XX och såg att hon hade sidbenanpå vänser sida. NOT OK! Sååå 2010! BTW så är jag säker på att hon hade Loreals hårfärg 250 och inte 263.
Nu ska jag fortsätta kamma mig och rösta gärna på mig på bloggtävling.nu så kan ni vinna en goodiebag med massa nice saker man inte kan leva utan"



Nej... jag kan inte detta... Blir bara fel ju. Jag får träna!!

Fridens
//Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0